هشدار مهم هواشناسی برای مردم از امشب / زنگ خطر برای این استان ها

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد: در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی شاهد بارش باران به شکل رگبارهای پراکنده خواهیم بود.

روز دوشنبه در بخش‌هایی از استان‌های زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات استان تهران این بارش‌ها گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

همچنین روز سه‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور شده و مناطقی از غرب و شمال غرب را در بر می‌گیرد.

هواشناسی همچنین در هشدار سطح زرد از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی امروز در ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خبر داد.

فردا دوشنبه نیز در همدان، زنجان، مرکزی، اصفهان، قم، البرز، قزوین، چهارمحال و بختیاری و شمال لرستان انتظار وزش باد شدید وجود دارد.

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه شده است.

هواشناسی به عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعد از ظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه کرده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌) قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک و به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت‌) صاف تاکمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌ ورامین با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

 

کدخبر: 890962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟