از سقط جنین تا سوئ تغذیه و خودکشی / آمار تکاندهنده مرگ و میر فقط در یک روز

به گزارش رکنا، مرگ تنها حقیقتی است که هرچقدر نیز از آن متنفر باشیم، باز سراغ ما خواهد آمد. فرقی هم نمی کند که چه شغل، مرتبه اجتماعی و جایگاه سیاسی داشته باشیم. بالاخره یک روز پیدایش می شود و هر طور که شده، به زندگی ما روی این کره خاکی پایان می دهد. البته گاهی مرگ برای بعضی افراد تبدیل به نعمت شده و آنها را از شرایط وخیمی که در آن قرار دارد نجات می دهد اما برای ما زندگان که چشم هایمان گویا نمی بینند و گوش هایمان نمی شنوند بدون شک مرگ آنها نه نعمت بلکه نفرینی است که دامن فرزندانمان را خواهد گرفت.

شاید نبینید اما طبق آمارهای جهانی در جهانی با جمعیتی حدود 8 میلیارد نفر 869 میلون انسان کم تغذیه هستند و بیش از 25 هزار نفر فقط در یک روز بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند.

از جمعیت 773 میلیون نفری که دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند حدود 1600 نفر به دلیل آب ناسالم جان خود را از دست دادند. البته این نکته را باید یادآور شد که بیش از 2 میلیارد نفر در کشورهایی زندگی می کنند که دارای تنش آبی بوده و اگر برای آب جان خود را از دست ندهند با دعوا و درگیری و تیراندازی به دیدار مرگ می روند.

همچنین فقط در یک روزبه صورت تخمینی 1500 تا 2500 سقط جنین اتفاق افتاده است. بیش از 3 هزار نفر به دلیل HIV/AIDS، بیش از 14 هزار نفر به دلیل سرطان، حدود 9 هزار نفر به دلیل استعمال سیگار، بیش از 4 هزار نفر به دلیل مصرف الکلی و بیش از 2 هزار نفر به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند.

همه این آمارها نیز تنها برای یک روز این کره خاکی است که دلایل و ریشه های مرتبط با مدیریت کشورها و زیادی خواهی دیگر کشورها دارد.

علی چاهه

کدخبر: 887599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟