توقیف بیش از 4400 کیلوگرم تخم‌ مرغ بدون مجوز در سرخه سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا  از سرخه، ایمان ملائی فولادی، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه عصر امروز در نشستی با کارکنان دامپزشکی از توقیف چهار هزار و ۴۳۰ کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای از مبدأ استان اصفهان به مقصد استان مازندران در پلیس‌راه سرخه توسط قرنطینه دامپزشکی شهرستان سرخه و عوامل یگان امداد خبر داد.

وی افزود: بازدید خارج از ساعت اداره سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه از رستوران‌ها و مراکز عرضه شهرستان و همچنین بازدید کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان سرخه از مراکز عرضه شهرستان و رستوران‌های بین‌راهی انجام و در این بازدیدها رعایت هرچه بیشتر نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی به متصدی واحدها ابلاغ شد.

تشدید نظارت بر بازار مرغ استان سمنان

جلسه شورای هماهنگی استان سمنان با محوریت کشتار، توزیع و عرضه گوشت مرغ در استان به ریاست حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان و با حضور معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان و رؤسای ستادی اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی، معاونان اداره کل و روسای ادارات شهرستان بصورت وبیناری در محل اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه هماهنگی‌های لازم جهت تشدید نظارت بر بازار مرغ استان سمنان از تأمین تا عرضه صورت گرفته و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک دامپزشکی و جهاد کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌ها به‌منظور بازرسی و تشدید نظارت بر کشتارگاه‌های طیور، مراکز بسته‌بندی گوشت مرغ، مراکز عمده توزیع، سردخانه‌ها و مراکز عرضه گوشت مرغ، از مصوبات این جلسه بود که پس از پایان جلسه اکیپ بندی مربوطه در سطح استان و شهرستان‌های تابعه صورت پذیرفت.

وضع مرغ منجمد در استان سمنان ارزیابی شد

حضور مدیرکل دامپزشکی استان سمنان و سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی، معاون تعزیرات حکومتی استان و سایر مدیران دستگاه‌های مربوطه در جلسه وبینار با سازمان دامپزشکی کشور پیرامون تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک دامپزشکی با جهاد کشاورزی، تعزیرات و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای اجرای تشدید نظارت بر کشتارگاه‌های طیور، کارخانه‌های سوسیس کالباس، مراکز بسته‌بندی گوشت مرغ، مراکز عمده توزیع، سردخانه‌های مستقل و وابسته فروشگاهی و مراکز عرضه گوشت مرغ به‌منظور ارزیابی استان از نظر وضعیت مرغ منجمد انجام شد.

کدخبر: 887321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟