بازداشت 500 تبهکار حرفه ای در ایام نوروز ۱۴۰۲ / کاهش بی سابقه وقوع  سرقت در البرز + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ حکمت شجاعی که به تازگی سکان ریاست آگاهی استان البرز را به دست گرفته است گفت: اجرای طرح سراسری تشدید برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه که تقریبا ازچند ماه قبل و به صورت ویژه هفته های پایانی سال همزمان در استان البرز وسایر استان ها به اجرا درآمد نقش به سزایی در کاهش وقوع سرقت در استان البرز داشته است که می توان گفت میزان وقوع سرقت در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه درسالهای قبل کاهش چشمگیری داشته است.

 وی به  هماهنگی دستگاه قضایی استان البرزو دادستانی کرج در کاهش وقوع سرقت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ممانعت از مرخصی  سارقان سابقه دار در طول ایام نوروز و همچنین همکاری و تعامل همه جانبه درصدور احکام دستگیری مجرمین را از جمله این موارد برشمرد.

سرهنگ شجاعی به دستگیری ۵۱۲ تن سارق و مالخر درطول ایام عید نوروز امسال اشاره کرد و گفت: سرقت وسایل داخل خودرو  در صدر سرقت ها قرار دارد .وی با اظهار اینکه یکی دیگر از عوامل کاهش وقوع سرقت همکاری خود مردم با پلیس بوده است گفت: توجه به توصیه های پلیس اطلاع رسانی متمرکز و هدفمند باعث پیشگیری و کاهش سرقت شده است.

وی همچنین از کاهش وقوع جرائم جنایی در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و مدعی شد با تلاش کارآگاهان جنایی شاهد رشد کشفیات در حوزه قتل در این ایام بودیم .

وی همچنین به وقوع دو فقره قتل درروزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: هنوز رسیدگی وتحقیقات به این دو پرونده ادامه دارد .وی همچنین به کشف سه فقره قتل در این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: وقوع  این قتل ها در سال گذشته بوده است که باتلاش کارآگاهان درروزهای آغازین امسال کشف و متهمان آن دستگیر شدند.

شجاعی درادامه به دستگیری باند سارقان مامور نما در روزهای ابتدایی نوروز در کرج اشاره کرد و گفت:با دستگیری این باند  یکصد فقره پرونده سرقت فاش شد .

این باند حرفه ای که اکثرا باهم نسبت فامیلی داشته و دارای سابقه کیفری بودند لباس پلیس به تن کرده و در شهرستان های استان البرز جولان می دادند البته با تحقیقات پلیس مشخص شد آنها در سایر استان های همجوار هم دست به سرقت زده اند.

تاکنون نیمی از مالباختگان شناسایی شدند و تلاش پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی البرز با هشدار به افرادی که قصد سرقت دارند گفت سارقان مطمئن باشند که خیلی زود در تله پلیس گرفتار خواهند شدو باتوجه به هماهنگی های لازم با دادستانی هرگز نمی‌توانند از چنگال قانون فرار کنند همچنین سارقان سابقه دار باید بدانند که مجازات های سنگینی درانتظار آنها خواهد بود .

وی از مردم خواست با رعایت اصول ایمنی هنگام خروج از خانه ومغازه  و همچنین پارک خودرو زمینه  سرقت اموال خود را به حداقل می‌توانند برسانند.

کدخبر: 882368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟