فیلم پوشیدن لباس  و تجهیزات آتش‌نشانی در کمتر از 32 ثانیه / همه را شوکه کرد
حجم ویدیو: 1.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛ آتش نشان بودن یک شغل پر ارزش است که به آمادگی جسمانی و انجام وظایف در محدودیت های زمانی استرس زا است. فلذا آمادگی جسمانی آتش‌نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آتش نشانان پس از انجام تست‌های مختلف ورزشی می‌توانند در شرایط کاملاً متفاوت و بحرانی، عملکرد تخصصی خود را به درستی و با کمترین تلفات انجام دهند. آمادگی جسمانی از جمله خصوصیات آتش نشانان است که همواره باید در بالاترین سطح استاندارد بوده تا بتوانند در اجرای مأموریت‌های محوله، عملیات امداد و نجات را به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

هر یک از سازمان‌های آتش نشانی در کشور فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند ولی لازم است برای بالا بردن سطح آمادگی جسمانی، تست‌های بدنی و ارزیابی بدنی آتش نشانان نیز ملاک عمل کاری شأن قرار گیرد تا با بالا بردن این بعد بتوانند به نحو احسن در عملیات‌ها به شهر و شهروندان خدمات ارائه دهند.

آتش نشانی در زمره طاقت‌فرساترین و خطرناک‌ترین مشاغل است که لازمه مقابله با خطرات احتمالی بهره‌مندی از میزان بالای آمادگی جسمانی است. طبق استاندارد جهانی متوسط رسیدن تیم اعزامی آتش نشانی بین ۴ تا ۶ دقیقه است و سال گذشته میانگین رسیدن آتش نشانی ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بود.

کدخبر: 882257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟