این مرد مقصر سیل مرگبار جیرفت بود! / تصمیم قاطع قضایی

به گزارش رکنا ، به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان ، افشین صالحی نژاد افزود: به‌علت بارش‌های سیل‌آسای چند روز گذشته در محور جیرفت - اسماعیلیه و مسدود شدن یک پل، یک دستگاه خودرو گرفتار سیلاب شد که یک نفر از سرنشینان خودرو که در سیل گرفتار شده بود، توانست خود را نجات دهد و متاسفانه سه نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: لوله‌های گاز رها شده توسط پیمانکار در مسیر رودخانه در زمان بروز سیل، شناور شده و دهانه پل در مسیر این رودخانه را مسدود کرده است که به همین دلیل آب از مسیر رودخانه منحرف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: بنا به درخواست قضایی و حقوقی خانواده‌های متوفیان و مصدومان، کمیته رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضایی این حادثه تشکیل شده است.

وی افزود: دستور و اقدامات ویژه از سوی دستگاه قضایی به منظور رسیدگی فوری صادر شد و به منظور رسیدگی به افراد زیان‌دیده و جانباختگان حادثه تیمی متشکل از کارشناسان رسمی مرتبط به موضوع تشکیل و با حضور در محل مراحل اولیه علت بروز حادثه را بررسی کردند که هر شخصی دارای قصور در موضوع باشد تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا جیرفت در حالی از عصر سه‌شنبه درگیر سیلاب شد که شکسته شدن سیل بند خاکی در اطراف این شهر نیز این بحران را تشدید کرد.

در نتیجه بالاآمدن آب یک خودرو در نزدیک یک پل گیر کرد و سه تن از سرنشینان آن نیز جان باختند.

فرماندار جیرفت همچنین گفته بود به دلیل حکم دستگاه قضایی قسمتی از این سیل بند که در املاک یک شرکت بوده تخریب و هم اکنون این سیل بند ناقص برای شهر جیرفت خطر آفرین شده است.

استاندار کرمان روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران جیرفت دستور داد که سیل بند مذکور با فویت ترمیم شود؛ به گفته وی می توان زمین معوض به شرکت مذکور داد.

 

کدخبر: 881094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟