آمار دقیق کشته شدگان تصادفات جاده ای در نوروز تا امروز
حجم ویدیو: 1.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛ سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در ششمین روز از ایام تعطیلات نوروز 1402 ، ضمن تبریک آغاز سال جدید و قبولی طاعات و عبادات مردم در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال شاهد حجم بیشتر تردد خودرو‌ها هستیم و تاکنون ۲۶۲ میلیون حجم تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته از حجم بسیار بیشتری برخوردار است که نشان می‌دهد مردم نوروز خود را با نشاط آغاز کرده اند.

وی افزود: به دلیل اینکه ما به نیمه ایام تعطیلات رسیده ایم، تقریباً می‌شود گفت امروز در طول جاده‌ها چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت تردد‌ها پرحجم است البته در بعضی از مسیر‌ها تردد‌ها روان و در بعضی دیگر تردد‌ها به کندی پیش می‌رود.

سردار رادان ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که تعدادی از مردم سفر‌های خود را به پایان می‌برند و تعدادی نیز در ابتدای سفر هستند تا پایان هفته نیز احتمالاً جاده‌های پرترددی داشته باشیم و از مردم خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه معمولاً پایان هفته سفر‌های خود را به پایان می‌رسانند، مدیریت سفر داشته و حتی المقدور سفر خود را به روز‌های آخرهفته نیاندازند.

فرمانده کل فراجا تصریح کرد: با توجه به پیش بینی بارش، هموطنان بیش از پیش دقت داشته باشند که جاده را در سفر ببینند و جاده را برای پایان سفر نبینند و در طول سفر احتیاط را داشته باشند.

سردار رادان بیان داشت: متاسفانه ما شاهد این بودیم که تاکنون بر اساس رخدادی که ثبت می‌کنیم، ۴۷۰ کشته در تصادفات وجود داشته که ۶۵ درصد ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و نیز عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوقوع پیوسته است.

فرمانده کل فراجا ابراز داشت: براساس رخداد پلیس آمار تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما آخرین آمار را نیز بایستی از زبان پزشکی قانونی داشته باشیم در پایان نیز از مردم عزیز و همکارانم که در این ایام در تلاش هستند قدردانی می‌کنم.

کدخبر: 880371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟