شگرد این دزدان باعث بدنامی پلیس می شود / هوشیار باشید که طعمه نشوید

به گزارش رکنا، کارشان « دزدی» است؛ اما از دیوار خانه مردم بالا نمی روند، شیشه ماشینی را نشکسته و اقلام داخلی خودرو را سرقت نمی‌کنند بلکه با شیوه و شگرد دیگری سرقت می کنند؛ آن هم با ترساندن افراد و گرفتن حق حساب از آنها با غصب عنوان پلیس یا مأمور و پوشیدن لباس نظامی و انتظامی و تجهیز به بی سیم و شوکر و سلاح و شبه سلاح!

اخاذی با عنوان پلیس  

در پی افزایش غصب عنوان پلیس و کلاهبرداری از شهروندان در محله وردآورد رسیدگی به موضوع و دستگیری مجرمان را تیمی از ماموران کلانتری 181 وردآورد بر عهده گرفتند که در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهمان که 3 نفر بودند شناسایی و مشخص شد که آنها با پوشیدن لباس پلیس و بکار بردن سلاح و بی سیم از مردم اخاذی می کنند.

در ادامه با شناسایی محل های تردد متهمان، ماموران کلانتری وردآورد در اقدامی پیش‌بینی شده 2 تن از متهمان را در یکی از خیابان های محله وردآورد دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

 متهمان 23 و 42 ساله که از اتباع کشورهای همسایه بودند در تحقیقات اولیه به 25فقره اخاذی اعتراف  کرده و در ادامه نیز 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

دستگیری مامور قلابی در تهران  

 ماموران کلانتری 145 ونک خبری را در خصوص مردی که با غصب عناوین نظامی یکی از ارگان های نظامی در حوالی محله ونک در حال تردد است، دریافت کرده و بلافاصله به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند متهم را در حالی که با یکی از اتباع در حال گفت و گو بود شناسایی و دستگیر کنند.

با بررسی‌های پلیسی و استعلام‌ مشخص شد که این فرد نظامی نبوده، اما با داشتن کارت‌های شناسایی متعدد تقلبی، صرفا با پوشیدن لباس فرم و نصب آرم و علائم نظامی در سطح شهر تردد و اقدام به زورگیری از اتباع کشورهای همسایه می‌کرد.

در بررسی سوابق متهم مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیشتر با همین عنوان مجرمانه به دفعات مختلف دستگیر و تحمل کیفر داشته است.

مامورنما

دستگیری یک نفر مأمورنما

 در پی اعلام خبرهای مردمی مبنی بر اینکه فردی در پوشش مامور در سطح محدوده «دولت آباد» شهرستان ری اقدام به اخاذی از مردم می کند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۱۶۷ دولت آباد قرار گرفت تا این که سوژه مورد نظر مشاهده و در طی یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از وی تجهیزات نظامی اعم از یک دستگاه بیسیم شرکتی و تعدادی کارت ملی کشف شد که به همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد.

مامورنماهای آمبولانس سوار

 هجدهم دی ماه سال جاری با طرح شکایت شهروندان در کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم (ع) مبنی بر سرقت و اخاذی 2 مرد جوان با استفاده یک دستگاه آمبولانس شرکتی و معرفی خودشان تحت پوشش مامور انتظامی موضوع سریعاً در دستور کار قرار گرفته و تیمی از ماموران عملیات بررسی پرونده را آغاز کردند.

با حضور ماموران در موقعیت های سرقت و تحقیقات میدانی و انجام اقدامات فنی مشخصات ظاهری خودرو و سارقان بدست آمد و در اختیار ماموران محسوس و نامحسوس کلانتری قرار گرفت و نقاط آلوده و جرم خیز تحت پوشش اطلاعاتی قرار گرفت تا در نهایت سارقان در محدوده شهرک علائین در حالی که با کارگران زمین های کشاورزی در حال صحبت بوده، مشاهده شدند که در ادامه با اجرای عملیات مهار سارقان،  پس از طی تعقیب و گریز ضربتی چند کیلومتری خودروی سارقان متوقف و هر 2 متهم دستگیر شدند که در بازدید از آمبولانس یک دستگاه بیسیم دستی، تونفا، دو دستبند فلزی و دو باتوم فنری کشف و متهمان به همراه خودرو برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شدند.

مامور نما1

* انهدام باند سه نفره جعل عنوان

 به دنبال اعلام خبرهای مردمی مبنی بر اینکه 3 نفر با یک دستگاه خودروی 206 در پوشش مامور در سطح شهرستان ری اقدام به اخاذی از مردم می‌کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کلانتری 131 شهری قرار گرفت.

ماموران کلانتری شهرری با رصد میدانی و تخصصی و شناسایی پیک جرائم نقاط جرم خیز را تحت پوشش قرار دادند تا اینکه شب گذشته سوژه های مورد نظر را با خودروی مذکور در محدوده شهرری مشاهده کرده و متهمان به محض رؤیت ماموران اقدام به فرار کردند که طی یک تعقیب و گریز ضربتی و عملیاتی خودروی سارقان متوقف و هر 3 متهم مامورنما دستگیر شدند.

در بازرسی از متهمان تجهیزات نظامی اعم از یک دستگاه شوکر، دو عدد اسپری اشک آور، یک عدد باتوم فنری و سه عدد دستبند یک بار مصرف کشف شد که به همراه متهمان به کلانتری انتقال داده شد.

گفتنی است پس از انتقال متهمان به کلانتری همزمان دو نفر از شهروندان مراجعه و اعلام کردند دقایقی قبل توسط افراد دستگیر شده که خود را مامور معرفی کرده بودند اخاذی شده اند.

زورگیری مامور قلابی

 در پی مراجعه شهروندی به کلانتری ستارخان، مبنی بر اخاذی توسط فردی با عنوان مامور، رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم در دستور کار عملیات کلانتری 118 ستارخان قرار گرفت و بلافاصله مشخصات ظاهری متهم اخذ و در اختیار گشت انتظامی کلانتری قرار گرفت.

در ادامه با مراجعه ماموران به محل اعلامی در داخل پارک مشاهده شد فرد مذکور مشغول اخاذی از یک شهروند دیگر است که بلافاصله متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

 در بررسی اولیه از متهم 33ساله کارت شناسایی جعلی، یک قبضه اسلحه کلت کمری، یک دستگاه شوکرو یک عدد اسپری اشک آور و نزدیک به 400 گرم تریاک کشف شد.

مامورنما2

 و اما توصیه‌های پلیسی:

پلیس همواره اعلام کرده که تنها شرط مامور بودن لباس، دستبند، شوکر، بی سیم و... نیست؛ اما باز هم شاهد پرونده‌هایی با عنوان سرقت تحت پوشش مامور هستیم که شهروندان باید در برخورد با این موارد حساسیت و احتیاط بیشتری به خرج داده و نسبت به احراز هویت مراجعان و کارت شناسایی اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و مراتب را فورا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

مریم عرب انصاری

 

 

کدخبر: 872446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟