جزییات دستگیری سارقان حرفه ای در عملیات پلیس تهران / هشدار سردار محمدیان به دزدان و مالخران+ فیلم
حجم ویدیو: 122.38M | مدت زمان ویدیو: 00:03:02

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا؛ امروز یکشنبه ۳۰ بهمن هفتمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت،  با حضور سردار محمدیان رئیس پلیس پایتخت در مرکز فرماندهی آگاهی تهران برگزار شد.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این طرح با بیان اینکه آنچه در این مکان امروز مشاهده می کنید، کشفیات سرقت‌هایی است که در تهران رخ داده است تاکید کرد:  همانطور که در جلسه معارفه قول دادم یکی از مأموریت‌های اصلی ما کشف و پیشگیری سرقت است و ما از آغاز طرح مقابله با سرقت تا به امروز ۵۱ باند را شناسایی و ۲۴۰ نفر را دستگیر کرده ایم.

وی افزود: درباره گوشی های به سرقت رفته نیز باید بگویم که بخشی از گوشی‌ها از کشور خارج می‌شود که البته ساز و کارهای برخورد و عدم اجازه خروج آنها از کشور صادر شده است و بخشی از گوشی‌ها نیز توسط مالخران اوراق می‌شود. همچنین در حوزه سرقت از منازل هم اموال سرقتی شامل طلا و مسکوکات بلافاصله آب می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران گفت: امروز آنهایی که مالخری می‌کنند باید بدانند با هماهنگی قضایی، اقدامات ما در زمینه برخورد با آنها آغاز شده است زیرا اگر مالخری نباشد چرخه سرقت کم می‌شود و این اولین دستور العمل است.

سردار محمدیان درباره احکام دستگیر شدگان بیان کرد: ۸۰ درصد افراد دستگیر شده شامل ۱۸۴ نفر دارای سابقه کیفری مرتبط با سرقت هستند که قرار اولیه صادره و برخورد با این افراد بیشتر و محکم‌تر است و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته احکام بازدارنده صادر خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران با بیان اینکه پلیس اقدام به طراحی سامانه نما برای نمایش اموال مکشوفه کرده است گفت: قول می‌دهیم که تصاویر اموال مکشوفه در کوتاه‌ترین زمان در سامانه نما منتشر شود و همچنین از مالباخته‌ها دعوت می‌شود تا اموال خود را شناسایی کنند کمااینکه مسیرهای نیز مشخص شده است تا هرکس نتواند ادعایی مبنی بر مالک بودن اموال را بکند و باید ادعای او با شواهد و قرائن هم خوانی داشته باشد تا از اموال مردم سو استفاده صورت نگیرد.

 

کدخبر: 870900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟