نجات 3 موتورسوار قزوینی از مرگ توسط تیم واکنش سریع هلال احمر

به گزارش رکنا؛ حسینی خوئینی روز شنبه اظهار کرد: روز گذشته و براساس گزارش های رسیده مبنی بر مفقود شدنموتورسوار در ارتفاعات شمال قزوین (حوالی قلعه شجاع‌الدین) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌ احمر استان قزوین، عملیات جستجو بلافاصله آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاریکی و برودت هوا، بلافاصله تیم واکنش‌ سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین به محل اعلام‌ شده اعزام و عملیات جستجو در منطقه یاد شده ادامه پیدا کرد.

خوئینی خاطرنشان کرد: موتورسواران به‌ دلیل گم کردن مسیر خود و گیر افتادن در گل‌ و لای مسیر از طریق سامانه ندای امداد ۱۱۲ هلال‌احمر درخواست کمک داشتند که اپراتورهای مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان با شناسایی مختصات جغرافیایی و راهنمایی مفقودین، بلافاصله تیم جست و جو و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران پس از چهار ساعت پیمایش و جست و جو سرانجام موفق شدند موتورسواران را پیدا کرده و به منطقه امن انتقال دهند، افزود: این عملیات به صورت زمینی و با کمک ۲ تیم عملیات و پشتیبانی و نیروهای بومی منطقه صورت گرفت.

وی یادآور شد: خوشبختانه هیچ یک موتورسوارن در این حادثه دچار آسیب نشدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از شهروندان خواست تا با توجه به شرایط آب‌ و هوایی و تدوام هوای سرد و برفی، از حضور در مناطق کوهستانی و سردسیر و همچنین سفرهای غیرضروری اجتناب ورزیده و در صورت سفر تجهیزات کامل زمستانی و همچنین پوشاک و غذای کافی همراه داشته باشند.

 

کدخبر: 861081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟