بازدید رئیس کل دادگستری استان البرز از ندامتگاه مرکزی کرج و بررسی درخواست ۶۰ زندانی

به گزارش رکنا؛ رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه معاونین نظارت بر زندان و اجرای احکام و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک استان و جمعی از قضات تجدیدنظر و کیفری یک با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج با تعدادی از زندانیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این دیدار چهار ساعته با ۶۰ نفر از زندنیان، گفت: در این دیدار قضات شعب تجدیدنظر و کیفری یک استان با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج به صورت مستقیم و بلاواسطه با محکومان دیدار و گفت وگو نموده و به تقاضای آنها رسیدگی کردند.

وی افزود: در دیدار انجام شده از هر شعبه کیفری یک و تجدیدنظر ویژه امور کیفری، یک نفر به نمایندگی حضور داشت و در نتیجه بررسی درخواست‌ها، برای دو نفر قرار تخفیف تامین کیفری، سه نفر پابند الکترونیک، چهار نفر آزادی مشروط، سه نفر تعلیق اجرای باقی مانده مجازات صادر و در خصوص ۱۵ نفر نیز دستور تسریع در رسیدگی به پرونده صادر شد.

رئیس دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری یک استان البرز با تاکید بر اهمیت دیدار انجام شده که امکان بررسی مستقیم و سریع درخواست‌های زندانیان از سوی قضات تجدیدنظر و کیفری یک فراهم شد بیان کرد: قضات از لحظه بازداشت و معرفی متهم به زندان تا پایان محکومیت و آزادی ایشان نسبت به پیگیری مستمر وضعیت وی مسئولیت دارند که دیدار امروز و همچنین حضور مستمر قضات در زندان با این هدف صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای رودرو با زندانی با بررسی پرونده و یا تقاضای زندانی در شعبه متفاوت است گفت: در دیدارهای حضوری و گفت‌وگوی قضات با محکومان، می‌توان ارزیابی بهتری از مشکلات زندانی و اطلاع از روند اصلاح وی داشت و با لحاظ آن در خصوص اعمال نهادهای ارفاقی تصمیم گیری کرد.

 

کدخبر: 857786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟