کشف سلاح از متخلفین زیست‌ محیطی در لرستان

به گزارش رکنا؛  علی سالاروند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست لرستان طی گشت و کنترل در راستای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی شکار و صید، موفق شدند در هفته گذشته 8 قبضه اسلحه در مناطق تحت مدیریت استان از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط کنند.

کشف سلاح متخلفین زیست محیطی

وی، افزود: اسلحه‌های کشف شده از متخلفین در شهرستان‌های دلفان به تعداد سه قبضه، در شهرستان سلسله به تعداد دو قبضه و در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد به تعداد سه قبضه بوده است که عمدتاً این اسلحه‌ها قبل از شروع به شکار از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، افزود: اسلحه‌های کشف شده از نوع کلت کمری، پی سی پی، ام ۱، دو لول، پنج تیر روس بوده است که به همراه سایر ادوات از متخلفین شکار و صید، کشف و ضبط شده است.

سالاروند، بیان داشت: پرونده همه متخلفین پس از تنظیم صورت جلسه اولیه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شده و ادوات کشف شده از آن‌ها تا پایان صدور رأی قطعی به صورت‌امانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان باقی می‌ماند.

وی ضمن تشکر از همراهی دستگاه قضائی استان و همچنین تقدیر از همکاران خدوم محیط‌بان در اقدامات به موقع در دستگیری متخلفین زیست محیطی قبل از شروع به شکار، از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی آن را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

 

کدخبر: 855816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟