کشف ۱۱ قبضه اسلحه کلت کمری در مانه و سملقان

به گزارش رکنا؛ سید جواد ایلالی از کشف ۱۱ قبضه اسلحه کلت کمری در مانه و سملقان خبر داد و اظهار کرد: تعداد دو نفر در این رابطه دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

دادستان بجنورد ادامه داد: با تشکیل پرونده قضائی، مراتب در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مطرح رسیدگی است.

وی در تشریح جزئیات ماجرا نیز خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، متهمان، اقلام مکشوفه را به منظور تشدید اغتشاشات و راه اندازی پروژه «کشته سازی» و با هدف بهره برداری رسانه‌ای و روانی دشمن از جریان ناآرامی‌های اخیر از غرب کشور وارد استان کرده بودند که دو عامل اصلی این ماجرا با اشراف به موقع و اقدامات اطلاعاتی و امنیتی در کمترین زمان ممکن، شناسایی و دستگیر شدند.

ایلالی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی و مشخصاً آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب هدفی جز براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سر نمی‌پرورانند به کسانی که بخواهند در این مسیر نقش پیاده نظام دشمن را ایفا کنند در خصوص عواقب و پیامدهای این قبیل افعال مجرمانه شدیداً هشدار داد.

وی با اشاره به مجازات‌های پیش بینی شده در قانون در خصوص جرایم علیه امنیت کشور اظهار کرد: قانونگذار در این خصوص مجازات‌های بسیار سنگینی برای متعرضان و متعدیان به امنیت و آسایش عمومی در نظر گرفته لذا بر این اساس کسانی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بطور مسلحانه قیام و شورش کنند به عنوان «محارب» شناخته می‌شوند و به مجازات «اعدام» محکوم خواهند شد.

این مقام قضائی درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده نیز گفت: متهمان با صدور قرار قانونی (بازداشت موقت) روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی جهت روشن شدن دیگر ابعاد ماجرا کماکان ادامه دارد.

 

کدخبر: 852692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟