مرگ تلخ ۳۷۳ زن و مرد در تصادفات جاده ای کرمانشاه

به گزارش رکنا؛ سلیم خانی اظهار کرد: در سال گذشته آمار جان باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه ۳۰۳ نفر به تعداد ۷۴ نفر زن و ۲۲۹ مرد بوده است.

وی با ارائه آمار جانباختگان حوادث جاده‌ای طی هفت ماه گذشته در سال جاری، افزود: با توجه بررسی‌های انجام شده این آمار در سال جاری روند افزایش داشته و طی هفت ماه گذشته تعداد ۳۷۳ نفر فوتی شامل ۲۲۹ نفر مرد و ۷۴ نفر زن جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع فوتی‌ها ۷۶ فوتی مربوط به تصادفات درون شهری، ۲۳۴ نفر فوتی مربوط به تصادفات برون شهری مربوط می‌شود که ۶ فوتی مربوط به راه‌های روستایی و ما بقیه در دسته‌ای از موارد خاص قرار می‌گیرند.

خانی با اشاره به روند افزایشی قربانیان حوادث جاده‌ای در هفت ماهه سال جاری، افزود: آمار مجروحین تصادفات در استان کرمانشاه طی هفت ماهه سال جاری با افزایش یک هزار و ۱۶۹ نفری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۸۶ نفر زن و چهار هزار و ۶۷۰ نفر مرد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: طبق گزارشات اعلام شده بیشتر قربانیان از ناحیه سر و گردن آسیب دیدگی داشته‌اند و این امر نشان دهنده اهمیت و ضرورت استفاده از کمربند ایمنی هنگام رانندگی برای کاهش صدمات و فوت ناشی از تصادفات است.

وی در ادامه با تاکید بر بالا بودن آمار فوتی‌ها در تصادفات برون شهری، افزود: عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه حین رانندگی در روند افزایش قربانیان حادثه جاده‌ای بسیار تأثیرگذار است.

 

کدخبر: 845269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟