سقوط مرگبار 2 مرد و یک زن از کوه صفه اصفهان + عکس

به گزارش رکنا؛ فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه روز جمعه ۲۷ آبان ماه پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی سقوط 2 آقا حدوداً ۳۰ ساله از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه، بلافاصله 3 اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ و ایستگاه شماره ۳ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

سقوط از کوه صفه اصفهان 1

وی با بیان اینکه این اشخاص بخاطر شدت ضربه سقوط در دم جان باخته بودند، افزود: پیکر بی‌جان این افراد با رعایت کلیه اصول ایمنی، استفاده از برانکارد و ایجاد کارگاه‌های عملیاتی کار با طناب از ارتفاع به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد و  پایان عملیات نیز در ساعت ۱۱ اعلام شد.

سقوط خانم حدوداً ۴۰ ساله در زیرین قله کوه صفه

آهنگران ادامه داد: در حادثه‌ای دیگر در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز جمعه پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی سقوط ۳ متری خانمی حدوداً ۴۰ ساله در قسمت زیرین قله کوه صفه ، بلافاصله چهارمین اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و ۱۳ به علت مشغول بودن سه اکیپ تخصصی در حادثه سقوط دیگر در قسمتی دیگر از کوه صفه  به محل حادثه اعزام شدند.

سقوط از کوه صفه اصفهان 2

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: شخص مذکور که از ناحیه لگن شدیداً آسیب دیده بود را با رعایت کلیه اصول ایمنی و با استفاده از برانکارد حمل مصدوم از ارتفاع به محل امن منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند و پایان عملیات نیز در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام شد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود هرگز بدون آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات مناسب و از مسیرهای فرعی و نا ایمن اقدام به صعود از کوه نکنید.

 

کدخبر: 844678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟