قتل مستانه در جنوب تهران / میهمانی شبانه 8 دوست رنگ خون گرفت + جزییات

به گزارش رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از پاییز سال 99 به دنبال وقوع درگیری دسته جمعی در جنوب تهران آغاز شد.در درگیری که میان 8 پسر جوان رخ داده بود 2 نفر از آنها به نام های امیر و پوریا زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. در این میان پوریا به خاطر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

در بررسی ها روشن شد وی از سوی امیر چاقو خورده و قربانی شده است. امیر که وی نیز از ناحیه دست و گردن چاقو خورده بود بعد از بهبودی نسبی به درگیری با قربانی اعتراف کرد.

وی گفت: من و دوستانم همگی مشروب خورده و مست بودیم. یکی از دوستانم سوییچ ماشینش را به من داد و از من خواست تا ماشین او را که در خیابانی دورتر از ما پارک کرده بود به آنجا بیاورم. من به محض اینکه با ماشین به آنجا رسیدم متوجه درگیری دوستانم با هم شد. من حتی نمی دانستم علت درگیری چیست؟!

وی ادامه داد: جلو رفتم که یکباره پوریا با چاقو به من حمله کرد و یک ضربه به سینه و یک ضربه به دستم زد. او حال طبیعی نداشت و می خواست مرا بکشد که برای دفاع از خودم چاقویی را که روی زمین افتاده بود برداشتم و یک ضربه به سینه امیر زدم .من از هوش رفتم و وقتی در بیمارستان به هوش آمدم متوجه شدم پوریا جان سپرده است.

ماموران پلیس به بازجویی از سایر شرکت کنندگان دعوا پرداختند و دریافتند ابتدا پوریا با چاقو به امیر حمله کرده بود.

به این ترتیب امیر در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

وی مدعی شد در دفاع از خودش چاقو کشیده و اگر پوریا را نمی زد ممکن بود خودش در آن درگیری کشته می شد. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده دفاع مشروع امیر را پذیرفتند و وی را به پرداخت دیه محکوم کردند. اما با اعتراض وکیل اولیای دم به این حکم، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات دیوان عالی کشور این رای را شکستند و خواستار رسیدگی به پرونده در شعبه همعرض شدند.

به این ترتیب امیر این بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه پدر و مادر پوریا درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس امیر به دفاع پرداخت و گفت: باور کنید من اصلا نمی دانستم علت درگیری میان دوستانم چیست. من وقتی به محل درگیری رسیدم آنها به جان هم افتاده بودند. من جلو رفتم اما همان لحظه پوریا با چاقو 2 ضربه به من زد. من هم برای دفاع از خودم چاقویی را که روی زمین افتاده بود برداشتم و یک ضربه به او زدم. اگر به او ضربه نمی زدم کشته شده بودم و حالا پوریا در جایگاه متهم قرار داشت.

وی ادامه داد: من اصلا قصد قتل نداشتم و فقط می خواستم خودم را نجات دهم.

سپس وکیل اولیای دم به دفاع پرداخت و گفت: فیلم های دوربین مداربسته نشان می دهد چاقویی که متهم با آن به قربانی ضربه زده متعلق به خودش بوده است. این موضوع نشان می دهد او قصد قتل داشته و با برنامه ریزی قبلی به سمت پوریا حمله کرده و او را زده است.

بنا بر این گزارش؛ در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: 842339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟