نجات مادر و 2 فرزندش از یک قدمی مرگ سوزناک در شیراز + جزییات

به گزارش رکنا ، محمدهادی قانع در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: این حادثه ساعت 23:58 دقیقه شب گذشته 2 آبان ماه روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125 و ابراز نگرانی از گرفتار شدن ساکنین در میان شعله های آتش، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 17، 14 و شش را به شهرک میانرود روانه کرد.

وی افزود: یک واحد مسکونی در یک مجتمع 7 طبقه 35 واحدی در طبقه هفتم این ساختمان دچار آتش سوزی شده و دود و شعله بسیار زیادی از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید.

قانع در ادامه گفت: بنا به اظهار حاضرین در محل حادثه در این ساختمان مادر به همراه 2 فرزند 13 و 10 ساله در میان شعله های آتش گرفتار و همین موضوع حساسیت عملیات را دو چندان کرده بود.

آتش پاد قانع در خصوص چگونگی عملیات نجات آتش نشان اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از قطع جریان اصلی برق و گاز، با استفاده از لوله های آبرسانی مشغول مهار آتش شدند و به سرعت شعله های آتش را مهار و کنترل کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه های تنفسی مجهز و به منظور نجات افراد محبوس شده وارد ساختمان شدند و مادر و 2 فرزند را که در وضعیت خطرناکی در میان شعله ها گرفتار بودند سلامت از میان دود و آتش خارج کرده و آنان را به محل امن انتقال دادند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی وارد نشد و حریق در مدت زمان کوتاهی مهار گردید.

این حادثه که بر اثر استفاده بی از حد مجاز از شارژر موبایل به وقوع پیوست با ایمن سازی کامل محل و تهویه دود خاتمه یافت.

 

کدخبر: 836373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟