پشت پرده عجیب قتل مادر توسط جوان 17 ساله ! + فیلم هولناک و نظر روانشناس
حجم ویدیو: 58.26M | مدت زمان ویدیو: 00:04:42

یکی از اخباری که در سال 95 به شدت افکار عمومی را  تحت تاثیر قرار داد و عواطف مردم را جریح کرد  مربوط به قتل مادر توسط پسر 17 ساله اش می شود، بخش کوتاهی از آنچه در آن سال از جزئیات این ماجرا منتشر شد را در ادامه می خوانید؛

زنی توسط پسرش در محله یافت آباد تهران تمام اهالی محل را شوکه کرد، فرهاد 17 ساله بعد از به قتل رساندن مادرش تصمیم گرفت جسد را از بین ببرد و به این خاطر از دوستش ابراهیم کمک گرفت. ابراهیم و فرهاد جسد مادرش را در یک چمدان گذاشتند و دور از چشم بقیه سوزاندند. اختلاف مادر و پسر فقط به این دلیل بود که فرهاد از گیر دادن های مادرانه خسته شده بود.

البته در  همین رابطه رکنا با نوجوان قاتل گفت و گویی هم ترتیب داد که او  در این مصاحبه اظهار کرده بود از قتل پشیمان است و در هنگام وقوع جرم حالت طبیعی نداشته است.

نوجوان 17 ساله که پس از انجام قتل برای انتقال جسد از دوستش کمک گرفته بود در هنگام گفت و گو به شدت بی تاب بود و بارها اشک ریخت تا بتواند ثابت کند از کرده خود پشیمان است. در همین رابطه رکنا با یکی از روانشناسان گفت و گویی ترتیب داده که در ذیل می خوانید.

هوشنگ علیبازی، روانشناس و دبیر انجمن صنفی موسسان مراکز مشاوره و روانشناسی کشور،در گفت و گو با خبرنگار رکنا در رابطه با علت بروز چنین جرم هایی و افزایش خشونت در  نوجوانان اظهار کرد: موضوع تربیت کودکان و نوجوانان موضوعی فرایندی است و ما نمی توانیم بگوییم یک عامل بر رفتاری که نوجوانی در هفده سالگی مرتکب شده تاثیر دارد. تربیت حاکم بر خانواده و نوع مدیریت خانواده و نوع آموزشی که فرد در خانواده، جامعه و در حین تحصیل و بین گروه های همسالان و دوستان داشته به نوعی یادگیری منجر می شود که آن یادگیری هم می تواند نتیجه مناسبی برای ادامه تربیت داشته باشد و هم می تواند مسیری غلط را پیش پای فرد بگذارد و منجر به برخورد هایی با تمامی افراد جامعه و حتی با نزدیکان اش شود. وقتی با موضوعاتی اینچنینی برخورد می کنیم نباید با شیوه ای تک بعدی به موضوع نگاه کنیم و باید ابعاد مختلف موضوع را بررسی کنیم و متناسب با موقعیتی که کودک یا نوجوان مرتکب جرمی شده است نظری کارشناسی داشته باشیم.

وی افزود: یکی از معضلاتی که ما در جامعه با آن روبرو هستیم مساله تماشای فیلم های جنایی و توسعه این گونه تصاویر در رسانه های داخلی و شبکه های ماهواره ای است. به رغم اینکه رده سنی خاصی برای تماشای این فیلم ها توصیه می شود ولی حتی در سریال های خودمان هم گاهی عدم رعایت این نکته را می بینیم  و میزان قتل و خونریزی و روش های کشتار و برخورد های فیزیکی به شکلی بسیار روشن به تصویر کشیده می شود و گویی به کودکان آموزش داده می شود.

این روانشناس تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد صنعتی متاسفانه دچار توهماتی می شوند و در برخی از موارد دچار نیرویی فوق العاده می شوند و احساس می کنند هر کاری از آن ها بر می آید که در  نمونه هایی منجر به قتل نزدیکان و اطرافیان و کسانی است که نسبت به آن ها اعتماد دارند. اگر زمینه های قبلی موثر باشد که یادگیری را برای کودک میسر کرده و قدرت منفی این کودک را بالا برده و اعتماد به نفس کاذبی در کودک ایجاد کرده است طبیعتا در آن لحظه متناسب با نوع رفتار مادر شاید کودک دچار جنونی آنی شده است و این جنون آنی منجر به آسیب شده است. ما باید در مدارسمان مهارت های کنترل خشم را به شکلی مناسب آموزش بدهیم متاسفانه این کار در دوره ای رو به تعطیلی گذاشت و کمتر به آن توجه شده است. مهارت کنترل خشم جزو مهارت های زندگی است و اگر در مدرسه به شکل مناسبی آموزش داده شود بسیاری از رفتار هایی که در سطح جامعه دچار آن هستیم رخ نمی دهد و مانع از بسیاری تخریب ها خواهد بود.

 

 

کدخبر: 835709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟