شلیک مرگبار پلیس به گروگان 15 ساله / پلیس اشتباهی دختر نوجوان را کشت + عکس

به گزارش رکنا؛ «وقتی پلیس کالیفرنیا خودروی مرد گروگان گیر را متوقف کرد، گروگان 15ساله از ماشین پیاده شد و برای نجات جانش به سمت مأموران دوید. اما مأموران تصور کردند که این دختر قصد تیراندازی به سمت پلیس دارد و شروع به شلیک به سمت وی کردند.» این نتیجه تحقیقات اولیه در پرونده قتل دختری 15ساله است که چند روز پیش توسط پدرش گروگان گرفته شده بود اما در جریان تیراندازی پلیس وی و پدرش هر دو کشته شدند.

 چند روز پیش مأموران پلیس شهر سن برناردینو در جریان قتل یک زن 43ساله در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی قرار گرفتند. وقتی مأموران در محل حادثه حاضر شدند معلوم شد که این زن بر اثر شلیک گلوله جانش را از دست داده است. تحقیق از شاهدان نشان می‌داد که عامل جنایت شوهر مقتول به نام آنتونی گرازیانو بوده است. مردی که از مدتی قبل و به‌دنبال اختلافات خانوادگی جدا از همسرش زندگی می‌کرد و پرونده طلاق آنها در دادگاه در جریان بود. شاهدان به پلیس گفتند که آنتونی سوار بر یک وانت سد راه همسرش شده و به سمت او تیراندازی کرد. این در حالی بود که دختر 15ساله‌اش داخل وانت گروگان بود. او پس از شلیک به همسرش سوار وانت خود شد و درحالی‌که دخترش گریه می‌کرد و جیغ می‌کشید از محل دور شد.

با این اطلاعات، پلیس اقدام به انتشار هشداری به همراه مشخصات قاتل فراری و خودروی او کرد و تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد. یک روز از این حادثه می‌گذشت که فردی در تماس با پلیس گفت که خودروی تحت تعقیب را در یکی از بزرگراه‌ها دیده است. با این تماس تیم‌های پلیس راهی بزرگراه مورد نظر شدند و پس از دقایقی موفق شدند این خودرو را شناسایی کنند. آنتونی و دختر نوجوانش که گروگان او بود، داخل خودرو بودند. مأموران به او دستور ایست دادند اما وی توقف نکرد و قصد فرار داشت. تیم‌های گشتی پلیس به تعقیب خودروی وانت پرداختند و لحظاتی بعد آنتونی در حالی که با یک دست فرمان را گرفته بود، با دست دیگرش اسلحه‌ای را از پنجره ماشین بیرون برد و شروع به تیراندازی به سمت خودروهای پلیس کرد. شلیک‌های او باعث آسیب دیدن یکی از خودروها و توقف آن شد اما دیگر خودروهای گشت به تعقیب وی ادامه دادند و همزمان شروع به تیراندازی به سمت خودروی او کردند.

تعقیب و گریز میان پلیس و قاتل گروگانگیر دقایقی ادامه داشت تا اینکه خودروی وانت از بزرگراه منحرف و در حاشیه آن متوقف شد. در چشم برهم زدنی مأموران آن را محاصره کردند و در همین هنگام آنتونی درحالی‌که سلاح به‌دست داشت از ماشین پیاده شد. همزمان با این اتقاق، دختر نوجوان نیز برای نجات جانش از ماشین بیرون پرید و شروع به دویدن به سمت مأموران کرد. ماموران که تصور می‌کردند، هم آنتونی و هم دختر 15ساله سلاح در دست دارند شروع به تیراندازی به‌سوی آنها کردند. ‌ گروگانگیر و دخترش هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و روی زمین افتادند و  مأموران پلیس وقتی بالای سر آنها رسیدند، متوجه شدند که آنتونی و دختر کشته شده‌اند.

حالا و با گذشت چند روز از حادثه، نتیجه تحقیقات اولیه درباره این اتفاق نشان می‌دهد که دختر نوجوان مسلح نبوده و به اشتباه هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. شانون دیکوس، کلانتر شهر سن‌برناردینو گفته است: شواهد نشان می‌دهد که دختر نوجوان زمانی که از ماشین پیاده شده و به سمت مأموران می‌دوید مسلح نبوده است. چرا که در صحنه حادثه فقط یک اسلحه پیدا شده و متعلق به قاتل گروگانگیر بوده است. با به‌دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که ماموری که به اشتباه به دختر نوجوان شلیک کرده بود، به‌زودی پای میز محاکمه قرار بگیرد.

 

 

کدخبر: 830582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟