هشدار هواشناسی به بارش باران در چند استان کشور / کاهش دما

به گزارش رکنا؛ صادق ضیائیان اظهار کرد: در روز شنبه (۲ مهرماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی، در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه (۳ مهرماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش رخ خواهد داد، گفت: شدت بارش در روز یکشنبه در استان‌های گیلان و مازندران است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روزهای شنبه تا دوشنبه (۲ تا ۴ مهرماه) کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل را خواهیم داشت. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

ضیائیان با اشاره به اینکه دوشنبه (۴ مهرماه) بارش با شدت کمتر در استان‌های ساحلی خزر ادامه خواهد داشت، یادآور شد: تا روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب کشور گرد و خاک و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج است، خاطرنشان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۵ و ۶ مهرماه) جوی آرام همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳مهرماه) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۴ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ مهرماه) اهواز با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کدخبر: 828109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟