جزییات جدید از کشته شدن چهار نفر در کردستان

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، سردار علی آزادی چهارشنبه شب اظهار داشت: پیشتر به شهروندان هشدار داده بودیم که از حضور در تجمعات غیرقانونی خودداری کنند، چراکه ضد انقلاب به دنبال ورود به اعتراضات و کشته سازی است.

وی افزود: گروهک‌های ضدانقلاب ۲ روز قبل در سقز به یک نفر تیراندازی کرده و سپس آن فرد را در داخل یک خودرو ۴۰۵ بدون پلاک با سرنشینان ماسک‌زده سوار کرده و به بیمارستان سقز برده‌اند که یک ربع بعد از رسیدن فوت می‌کند و بلافاصله بعد از آن، رسانه‌های معاند چندین کلیپ از این فرد پخش می‌کنند، این در حالی است که نیروهای ما اصلا در محل نبودند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه ۲ کلیپ از این فرد گلوله خورده تهیه و طوری فیلمبرداری شده که مشخص است صحنه‌سازی شده است، اضافه کرد: در این کلیپ ها، هیچ‌کس غیر از خودشان در کنار آنها نیست، ضمن اینکه نیروهای انتظامی در داخل کوچه های خلوت مستقر نیستند و فقط در خیابان های اصلی حضور دارند.

سردار آزادی با بیان اینکه کشته های دیواندره نیز در یک روز و زمانی اتفاق افتاده که پلیس حضور نداشته است، ادامه داد: مردم مراقب باشند در تجمعات حضور پیدا نکنند چرا که ممکن است ضد انقلاب به ویژه گروهک های دموکرات و پژاک هر لحظه آنان را هدف قرار دهند و باز هم کشته سازی کنند.

وی تیراندازی به افراد کشته شده را از بالا و پشت عنوان کرد و گفت: از چهار نفر کشته، سه نفر با گلوله جنگی و یک نفر در فاصله نزدیک و با گلوله ساچمه‌ای (اسلحه شکاری) کشته شده‌اند اما گروهک‌ها می‌خواهند آن را بر گردن نیروی انتظامی بیاندازند.

فرمانده انتظامی کردستان از مردم خواست مراقب بیت المال باشند و از اغتشاشگران که به گروهک های ضد انقلاب وابسته هستند دوری کنند تا دچار مشکل نشوند.

سردار آزادی یادآورشد: برخورد پلیس با اغتشاشگران قاطعانه است، چرا که حفظ امنیت خواسته شهروندان است و در این رابطه با کسی تعارف نداریم.

تاکنون در جریان تجمعات و اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان چهار نفر (۲ نفر در دیواندره، یک نفر در سقز و یک نفر هم دهگلان) کشته شده‌اند.

مهسا امینی روز جمعه ۲۷ شهریور در بیمارستان کسری فوت کرد.

کدخبر: 827642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟