بازداشت یک مدیر بانک در کرج / وام میلیاردی با ثبت شرکت صوری!

به گزارش رکنا؛ سرهنگ مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی البرز در این خصوص بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دریافت تسهیلات با مبالغ بالا توسط شخصی با ثبت شرکت‌های صوری، بررسی موضوع در دستورکار اداره اطلاعات و عملیات پلیس اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های ماموران مشخص کرد که شخصی با ثبت شرکت صوری و تبانی با یکی از مدیران بانکی اقدام به دریافت ۵۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه کرده و اقساط آنها را پرداخت نکرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با اشاره به دستگیری مدیر بانکی که اقدام به تبانی با متهم کرده بود، افزود: در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم اصلی پرونده نیز شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی اعتراف کرد که با ثبت دو شرکت صوری و جعل اسناد اقدام به دریافت ۱۸۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۵۳ میلیارد ریال کرده و اقساط آنها را نیز پرداخت نکرده است.

سرهنگ افشاری در پایان با اشاره به تکمیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضائی ، خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی به منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال های اخیر تشکیل و در این مسیر نیازمند همکاری عموم شهروندان است تا با معرفی مفاسد اقتصادی با آن ها برخورد کند.

کدخبر: 822880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟