مرگ معمایی خلبان عراقی در آمریکا + عکس

به گزارش رکنا، منابع رسانه‌ای از ترور مشکوک یک سرهنگ خلبان نیروی هوایی عراق در آمریکا درهنگام سپری کردن دوران آموزشی خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین»، با انتشار این خبر نوشت که سرانجام پس از گذشت 3 روز از این ترور، وزارت دفاع عراق، کشته شدن سرهنگ خلبان «عمار عاصی المکدمی» را تسلیت گفت.

از سوی دیگر، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز مرگ این افسر خلبان را که در دوران آموزشی در آمریکا جان خود را از دست داده، مشکوک خواندند.

«علی العراقی»، یکی از این کاربران نوشت: «شهید قهرمان سرهنگ خلبان عمار عاصی که خلبان شماره 1 عراق محسوب می‌شود.. ترور در آمریکا، آن هم به بهانه‌ای مضحک (غرق شدن!!). این قهرمان که آمریکا ادعا می‌کند، غرق شده، با هواپیمای خود در خاک دشمن فرود آورده و یک گروه از داعشی‌ها را با سلاح شخصی خود به هلاکت رسانده، در حالی که دولت الکاظمی تا این لحظه در مورد افشای جزئیات این ترور کوتاهی کرده است».

چند سال پیش نیز قتل مشکوک دو خلبان عراقی که برای دوره های آموزش هدایت هواپیماهای «اف ۱۶» عازم آمریکا شده بودند، سوالات زیادی را برای رسانه‌های و افکار عمومی ایجاد کرد اما مقامات و  طرف‌های رسمی آمریکایی تمایلی به توضیح در این خصوص از خود نشان ندادند.

3576770

سرتیپ خلبان «راصد محمد صدیق» و سرگرد خلبان «نور فالح حزام رسن الخزعلی» دو تن از مجموعه خلبانانی بودند که برای گذران این دوره آموزشی به آمریکا سفر کردند، اما هرگز به کشور بازنگشتند. خلبان راصد محمد صدیق در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵ و خلبان نور فالح الخزعلی در ۶ سپتامبر ۲۰۱۷ پس از سپری کردن موفق دوره آموزشی، به طرز مرموزی در آخرین پرواز آموزشی به یک شیوه واحد در آریزونای آمریکا براثر انفجار و آتش گرفتن هواپیماهایشان در حین پرواز، جان خود را از دست دادند.

در تحقیقات اولیه منتشر شده از این دوحادثه گفته شده است که بر اثر انفجار نامعلومی در حین پرواز در هواپیما و بسته شدن کابین و عمل نکردن صندلی پرتاب، خلبانان عراقی براثر آتش گرفتن هواپیما کشته شده‌اند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز با بازنشر این خبرها و تصاویر هر سه خلبان مذکور، این سوال را طرح کرد که چه کسی پشت پرده ترور خلبانان عراقی در آمریکا قرار دارد و هدف از آن چیست؟

کدخبر: 818436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟