چرا ترامپ دلال فروش دارو شد؟

به گزارش رکنا، "هیدروکسی کلروکوئین" که دونالد ترامپ از آن به عنوان برگ برنده در مبارزه با ویروس کرونا یاد می‌کند، دارویی برای مقابله با مالاریا است، اما چرا ترامپ دلال فروش این دارو شد؟!

رئیس جمهور آمریکا همچنان با اصرار به مردم، خوردن داروی "هیدروکسی کلروکوئین" را تجویز می‌کند. همین چند روز پیش بود که واکنش وی به سؤال خبرنگاری در نشست خبری در رسانه‌ها منتشر شد.

در این نشست خبری خبرنگار از دکتر فاوسی می‌پرسد: نظر شما درباره استفاده بیماران کرونایی از "هیدروکسی کلروکین" چیست؟ اما ناگهان ترامپ وسط حرف او پریده و می‌گوید: من پانزده مرتبه به این سئوال جواب دادم. هرکس کرونا گرفته "هیدروکسی کلروکین" بخورد.

این نسخه پزشکی ترامپ در توییت ۲۱ مارس (۲ فروردین ماه) رونمایی شد. در این توییت وی اعلام کرد:

"استفاده همزمان از هیدروکسی کلروکوئین و آزیترومایسین (آنتی بیوتیک رایج) در درمان کووید – ۱۹ مؤثر است. امیدوارم هر دو به سرعت مورد استفاده قرار بگیرد"

چرا ترامپ دلال فروش دارو شد؟

رئیس جمهوری آمریکا عصر یکشنبه ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و در ادامه نشست‌های خبری تکراری خود پیرامون ویروس کرونا، جدیدی را مطرح کرد!

دوتالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در ابتدای صحبت‌های خود بار دیگر بر داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکوئین برای درمان بیماری کووید-۱۹ تاکید کرد و گفت: ” ما ۲۹ میلیون قرص هیدروکسی کلروکوئین را در انبار‌ها ذخیره کرده‌ایم! ” دوتالد ترامپ که روز گذشته از همکاری هند برای تأمین این دارو خبر داده بود، افزود: ” علائم بسیار قوی و قدرتمندی وجود دارند که نشان می‌دهد این دارو برای درمان بیماری کرونا کارایی دارد. “

درمانی که ترامپ آن را یک دستاورد بزرگ و برگ برنده در مبارز با ویروس کرونا اعلام کرد، در واقع دارویی برای مقابله با مالاریا بود و سیستم بهداشت آمریکا آن را ابتدا رد کرد.

اما این روز‌ها سوال این است که آیا قرص مورد اشاره ترامپ در درمان کرونا موثر است؟

در پاسخ بایستی گفت قرص هیدروکسی کلروکوئین، که با نام تجاری پلاکونیل نیز فروخته می‌شود، داروی پر مصرفی در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی همچون بیماری روماتوئید آرتریت و نیز انواع بیماری‌های التهابی مفصلی و بیماری لوپوس می‌باشد! لازم به بیان است همگی این بیماری ها، از دسته‌ی بیماری‌های خود ایمنی هستند.

دقت داشته باشید سیستم ایمنی بدن به صورت طبیعی با حمله به عوامل و سلول‌های بیگانه از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند؛ اما در صورت اختلال در عملکرد این سیستم، بدن با مشکلاتی نظیر التهاب در مفاصل یا پوست مواجه می‌شود که ناشی از حمله‌ی اشتباه سیستم ایمنی به سلول‌های خودی است!

قرص هیدروکسی کلروکین با سرکوب سیستم ایمنی در این موقعیت‌ها به کاهش آسیب ناشی از حملات سیستم ایمنی به سلول‌های خودی کمک می‌نماید. هیدروکسی کلروکوئین با مهار فاکتور‌های روماتوئیدی و آنزیم‌های متفاوت دیگر، اثرات ضد روماتیسم و سرکوب کننده ایمنی را از خود نشان می‌دهد!

یافته‌های پژوهشی حکایت از این دارد این دارو در آزمون‌های بالینی در انسان اثر ضد ویروسی نیز ندارد، اما ترامپ همچنان به مردم توصیه می‌کند برای پیشگیری از کرونا، کلروکوئین بخورند. به راستی پشت پرده درمان پیشنهادی ترامپ برای کرونا چیست؟

گزارش ویژه رویترز درباره دارو‌های تجویزی یا مطالعاتی کرونا می‌نویسد: "پزشکان آمریکایی پس از تشویق ترامپ و اجازه اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی مالاریا به نام هیدروکسی کلروکوئین را تجویز می‌کنند. "

طبق این گزارش ترامپ در شرکت فرانسوی سازنده این قرص سهم دارد. وکیل ترامپ قرارداد چند میلیون دلاری فروش این دارو را در جیب خود دارد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در ۲۴ ژانویه و همزمان با اطلاع از شیوع ویروس کرونا، سهام شرکت‌های تولید وسایل پزشکی را خریداری می‌کند. بی شک تاکید ترامپ بر هیدروکسی کلروکوئین به دلیل سهم وی در شرکت فرانسوی این دارو است.

چرا ترامپ دلال فروش دارو شد؟

جالب است، بدانید پس از اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا جواز استفاده از دارو‌های کلروکوئین را صادر کرد، این دارو در بازار سیاه کشور ما بالا کشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟