کرونا در چین هنوز ادامه دارد / ابتلای مجدد ۱۴ درصد از بیماران بهبودیافته

به گزارش رکنا، در حالی که برای سه روز از چین مورد ابتلا با منشأ محلی به ویروس «کووید۱۹» گزارش نشده بود، به نظر می‌رسد شیوع این ویروس در این کشور هنوز ادامه دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۵ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این میان، ۵۴ نفر از کشورهای خارجی به چین وارد شده‌اند و فقط ۱ مبتلا با منشأ محلی هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار اعلامی جدید، طی یک روز گذشته ۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱۳۴۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۲۹۲ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان چینی، ۷۴۵۸۸ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۳۴۶۰ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

مقامات چین که پیشتر از کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

وبگاه «بلومبرگ» نیز به نقل از مسئولان دولتی شهر «ووهان» گزارش داد که وضعیت قرنطینه و منع آمدوشد از تاریخ هشتم آوریل لغو خواهد شد.

پیشتر نیز منابع بیمارستانی گزارش داده بودند که تمام استان‌های این کشور به جز هوبی از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

ابتلای مجدد ۱۴ درصد از بیماران بهبودیافته کرونا در چین

تحقیقات پزشکان چینی نشان می‌دهد که آزمایش ۱۴ درصد از بیماران بهبودیافته کرونا در کشور چین مثبت شده است.

"دیلی میل" نوشت، تحقیقات نشان می‌دهد که آزمایش 14 درصد از بیماران سابق مثبت بوده است؛ این در حالی است که کارشناسان از این نگران بودند، چین به دلیل افزایش تعداد موارد وارداتی و همچنین حاملان خاموش که علامتی از آن ندارند، با شیوع دوم روبرو است.

پزشکان بیمارستانی در ووهان چین متوجه شدند که 5 نفر از 147 فرد تازه مبتلا شده، از بیماران گذشته بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟