ابتلا به کرونا در چین به صفر رسید

به گزارش رکنا، در حالی که به گفته سازمان بهداشت جهانی، آمریکا و اروپا در حال تبدیل شدن به کانون سرایت ویروس «کووید۱۹» هستند، روند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه این ویروس در چین ادامه دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که همگی از کشورهای خارجی به چین وارد شده‌اند و طی روز گذشته هیچ مورد ابتلا با منشأ محلی در این کشور گزارش نشده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، حتی در استان هوبه با مرکزیت شهر «ووهان» - که ویروس کرونا در واپسین روزهای سال ۲۰۱۹ از آن منطقه طغیان کرد - نیز هیچ مورد ابتلای محلی گزارش نشده است.

البته کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین گزارش داد که چهار فوتی جدید بر اثر ابتلا به این ویروس نیز ثبت شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱۲۱۸ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۲۸۱ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان، ۷۳۶۵۰ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۴۲۸۷ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

پیش از این روزنامه «پیپلز دیلی» چین به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده که تمام استان‌های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

مقامات چین که پیشتر به کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت آماری «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی در سطح «همه‌گیری» جهانی یا پاندمی قرار گرفت، تا کنون ۴۲۲۹۴۵ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و ۱۸۹۰۷ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟