سیر نزولی تلفات کرونایی در چین ادامه دارد / ۶۴ کشور تاکنون کرونایی شدند

به گزارش رکنا، «کمیسیون ملی بهداشت» بامداد یکشنبه چین اعلام کرد روند نزولی تعداد تلفات روزانه مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» طی بیست‌وچهار ساعت همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تا صبح امروز (به وقت محلی) ۵۷۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین ثبت شده و با این حساب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۷۹۸۲۶ نفر رسید.

همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۵ نفر از مبتلایان به این ویروس در چین، جان خود را از دست دادند که بدین ترتیب تعداد کل قربانیان در این کشور نیز به ۲۸۷۰ نفر افزایش یافت.

در حالی که تا کنون بیش از ۵۰ کشور و منطقه جهان به این ویروس آلوده شدند، کشور‌های ایرلند، اکوادور، لوکزامبورگ و قطر هم طی بیست‌وچهار ساعت گذشته اولین مورد از ابتلا به کرونا را گزارش کردند.

بدین ترتیب ۶۴ کشور و منطقه در جهان، هم‌اکنون با این ویروس درگیر هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار‌های رسمی اعلام شده از سوی مسئولان درمانی ایتالیا - به عنوان مرکز گسترش این ویروس در اروپا - با جان باختن هشت نفر در این کشور، تعداد کل قربانیان این ویروس در ایتالیا به ۲۹ رسید.

همچنین با اضافه شدن ۲۳۹ مبتلای جدید به کووید ۱۹ در ایتالیا، تعداد کل مبتلایان به این ویروس به ۱۱۲۸ نفر در این کشور رسید که از این میان ۵۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رویترز در خبر دیگری نوشت افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا باعث شده تمام مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق شمالی این کشور برای دومین هفته متوالی تعطیل شوند.

از کره جنوبی نیز خبر می‌رسد که روند صعودی ابتلا به این ویروس همچنان ادامه داشته و طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۷۶ مورد جدید ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی صبح امروز اعلام کرد با ثبت مبتلایان جدید، تعداد کل افراد آلوده شده به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۳۵۲۶ رسیده است.

همچنین هفده نفر نیز در کره جنوبی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده نیز شامگاه گذشته اولین مورد فوتی یک شهروند آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در خاک این کشور را گزارش کرد.

به نوشته وبگاه «اِی. بی. سی. نیوز»، مسئولان درمانی ایالت واشنگتن، از فوت اولین آمریکایی در خاک این کشور، بر اثر ابتلا به این ویروس خبر دادند. فرماندار واشنگتن در پی این موضوع، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون ۸۶۹۹۱ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۲۹۷۸ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

همچنین طبق آمار این سایت، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۳ مورد ابتلای جدید در فرانسه، ۲۵ مورد در اسپانیا، ۱۰ مبتلای جدید در سوئیس، ۸ مورد در نروژ و ژاپن، ۵ مورد در کانادا، هلند، آلمان، عراق و تایوان، ۴ مورد در سنگاپور، ۳ مورد در انگلیس، اتریش، بحرین و لبنان، ۲ مورد در امارات عربی متحده و پاکستان، ۱ مورد در مکزیک، کرواسی، گرجستان، سوئد، نروژ، دانمارک، برزیل و تایلند ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دولت فرانسه با هدف ممانعت از شیوع هرچه بیشتر کروناویروس، از امروز هر گونه مراسمی که بیش از پنج هزار نفر را به خود جذب کرده و گرد هم آورد، ممنوع کرد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟