به گزارش رکنا، در عملیاتی کم سابقه تروریستی در یک سال گذشته، گروهک تروریستی تکفیری داعش در حمله ای در منطقه مطیبیجه در شمال سامرا در استان صلاح الدین سرتیپ علی اللامی فرمانده تیپ چهارم پلیس فدرال، دو فرمانده و چهار سرباز دیگر را به قتل رساندند و سه سرباز دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

مسوولان محلی می گویند که منطقه مطیبیجه که میان استان های صلاح الدین و دیاله واقع است بعلت حضور تروریست ها در دوره های اخیر شاهد ناامنی های پراکنده بوده است.

دوشنبه شب گذشته نیز یک حمله تروریستی در منطقه حقول علاس در شرق تکریت در استان صلاح الدین عراق در شمال بغداد موجب جان باختن دو نیروی امنیتی و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

تروریست ها به دو نقطه امنییتی در این منطقه حمله کرده و با انفجار بمب دست ساز دو نیروی امنیتی را به قتل رساندند.

آنها سپس به نیروهای امنیتی که برای بردن پیکر دو نیروی امنیتی آمده بودند، تیراندازی کردند که موجب زخمی شدن سه تن از آنان شد.

به گزارش ایرنا، استان صلاح الدین که شهر مقدس سامرا در آن واقع شده است یکی از مناطق مورد تمرکز تروریست های داعشی در سالهای اخیر بوده است اما مبارزه مداوم نیروهای عراقی با هسته های خفته و مخفیگاه های آنان در این استان و بویژه اجرای طرح های امنیتی و اطلاعاتی ویژه در ایام زیارت های میلیونی مانند اربعین حسینی (ع)، تروریست ها را در انجام عمده عملیات های موردنظرشان ناکام گذاشته است.

مراسم اربعین حسینی (ع) امسال نیز با حضور حدود ۱۸ میلیون زائر از جمله سه و نیم میلیون زائر ایرانی بدون هر گونه حادثه امنیتی از جمله در محور استان صلاح الدین و شهر سامرا انجام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟