پایگاه اینترنتی میدل ایست آی انگلیس به نقل از منابعی اعلام کرد ماهر مطرب، محافظ شخصی ولیعهد عربستان سعودی، بخشی از جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، را از استانبول به ریاض منتقل کرده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: چمدان‌های ماهر عبدالعزیز مطرب -محافظ شخصی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی- در زمان خروج از فرودگاه بین‌المللی استانبول، به علت داشتن گذرنامه دیپلماتیک بازرسی نشده است.

به نوشته این پایگاه، مطرب در زمان ترک فرودگاه آتاتورک عجله داشت. او احتمالا بخشی از جسد خاشقجی را با چمدان‌های بزرگی که همراه خود داشت از استانبول خارج و به ریاض منتقل کرده است.

این پایگاه اینترنتی انگلیسی نوشت: منابع ترکیه‌ای احتمال انتقال بخشی از جسد خاشقجی به ریاض را تایید کردند.

شایان ذکر است، خاشقجی دوم اکتبر درست از زمانی که وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، بامداد روز شنبه به قتل Murder او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند؛ گرچه سعودی‌ها مدعی شده‌اند او بر اثر مشاجره و درگیری در این ساختمان جان خود را از دست داده است.

مقامات سعودی در حالی به این جنایت Crime اعتراف کردند که در عین حال تلاش می‌کنند پادشاه و ولیعهد سعودی را از آن بی‌اطلاع نشان دهند. این در حالی است که که روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق به نقل از منابع مطلع تاکید کرد محمد بن سلمان در ماجرای قتل خاشقجی در داخل کنسولگری دست داشته است و مطرب در روز قتل خاشقجی چهار بار با رئیس دفتر بن سلمان تماس تلفنی داشته است.

پیش از این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند این روزنامه‌نگار در کنسولگری کشته و جسد وی با اره برقی تکه‌تکه شده است. برخی منابع هم اعلام کردند برای از بین بردن اثرات جرم، جسد او در اسید قرار داده شده و نابود شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟