نشست پارلمان عراق که دیروز به دلیل عدم رسیدن به حدنصاب اعضاء، به امروز موکول شده بود، لحظاتی پیش با مشارکت فراکسیون‌های کُردی آغاز شد.

به نوشته پایگاه خبری «خندان»، در دستور کار نشست امروز پارلمان عراق؛ میزبانی از اعضای کمیساریای عالی و مستقل انتخابات، تکمیل روند رای‌گیری درباره قانون Law اتحادیه پرستاری، خوانش اولیه لایحه مربوط به اصلاح ماده 31 قانون سرویس مبارزه با تروریسم مصوب 2016؛ قرار دارد.

«بختیار شاورس» عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق درباره نشست امروز پارلمان تایید کرد که قرار است اعضای کمیساریای عالی انتخابات برای بررسی مسئله برگزاری انتخابات آتی در کشور، در پارلمان حضور یابند.

وی درباره قانون بودجه 2018 گفت که پارلمان منتظر نشستی ویژه با حضور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر برای بررسی این مسئله است.

از جمله مسائل درج شده در دستورکار نشست امروز پارلمان عراق، خوانش اولیه لایحه اصلاحیه بر ماده 76 قانون حفظ نباتات مصوب سال 2012، مناقشه بر سر لایحه قانون پارلمان و ساختار آن، بررسی و مناقشه حقوق ترکمانی‌ها پیشنهاد سامراء به عنوان پایتخت فرهنگی و اسلامی و ...است.

نشست روز گذشته پارلمان عراق به دلیل عدم حضور نمایندگان کرد و برخی نمایندگان فراکسیون‌های سنی و اعتراضشان به بودجه 2018 و برگزاری انتخابات در موعد مقرر، برگزار نشد و به امروز موکول گردید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟