رباتی که به احیای قلبی-ریوی می پردازد + عکس

برای اولین بار یک ربات "بهیار" به کمک امدادگران در اورژانس آمده و احیای قلبی-ریوی انجام می‌دهد تا آن‌ها بتوانند بر روی سایر درمان‌های حیاتی تمرکز کنند.

به گزارش رکنا ، سرویس آمبولانس جنوب مرکزی(SCAS) اولین مرکز در انگلستان است که این فناوری جدید موسوم به "لوکاس ۳" (LUCAS ۳) را استفاده می‌کند.

این دستگاه یک سیستم مکانیکی است که می‌تواند احیای قلبی-ریوی را از زمانی که امدادگران به محل می‌رسند آغاز کرده و تا رسیدن بیمار به بیمارستان به طور بی‌وقفه ادامه دهد.

احیای قلبی-ریوی برای حفظ جریان خون و اکسیژن در بدن در شرایطی که فرد بیهوش است و نفس نمی‌کشد ضروری است.

این ربات‌ها ارزان نیستند به گفته‌ی مرکز "MFI Medical" که این ربات‌ها را می‌سازد هزینه‌ی هر ربات در حدود ۱۶.۹۲۹ دلار است.

سخنگوی سرویس آمبولانس جنوب مرکزی می‌گوید: زمانی که بهیارها می‌رسند تنها هفت ثانیه زمان می‌برد تا از احیای قلبی‌-ریوی دستی فرد را به دستگاه منتقل کنند.

این دستگاه از بلوتوث برای تعیین میزان فشار به قفسه سینه و هشدارهای مربوط به دستورالعمل‌های نجات بیمار استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند داده‌هایی جمع‌آوری کند و با پزشک به اشتراک بگذارد.

دکتر جان بلک(John Black) می‌گوید: انجام احیای قلبی-ریوی برای بیمارانی که دچار ایست قلبی شده‌اند بسیار اهمیت دارد اما این موضوع به چند دلیل چالش برانگیز است.

امدادگران هنگام انجام احیای قلبی-ریوی ممکن است خسته شوند که این موضوع بر روی کیفیت عملکرد آن‌ها اثر می‌گذارد. همچنین ممکن است نیاز باشد بیماران از مکان‌هایی دشوار مانند پله‌ها و یا مکان‌های دور افتاده جابه‌جا شوند که این موضوع نیز مانع انجام احیا می‌شود.

همچنین انجام احیای قلبی-ریوی در بخش پشتی آمبولانسی که با سرعت در حال حرکت است برای امدادگران خطرناک است.

این دستگاه خسته نمی‌شود و متوقف نیز نمی‌شود بنابراین می‌تواند احیای قلبی-ریوی با کیفیتی تا زمان رسیدن بیمار به بیمارستان انجام دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟