ساخت پهپاد امداد و نجات/حرکت در شرایط نامناسب آب و هوایی

تا به امروز پهپادها بیشتر برای عملیات گشت زنی و نظارت و کنترل مورد استفاده بوده اند، اما به زودی از آنها برای حمل سربازان زخمی و نجان یافتگان از سیل و زلزله نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش  دیجیتال ترندز، شرکت تاکتیکال رباتیکس پهپادی به نام کورمورانت تولید کرده که با توجه به ویژگی هایش می تواند کاربردهای متنوعی در حوزه های نظامی، صنعتی و غیرنظامی پیدا کند.

این پهپاد تک موتوره قادر به برخاستن و فرود خودکار بوده و تقریبا می تواند بر روی هر سطحی فرود آید و در بدترین شرایط آب و هوایی نیز به حرکت خود ادامه دهد.

دو ملخ این پهپاد بر خلاف هلکوپترها در دو سوی آن قرار دارد که حرکت افقی و عمودی سریع آن را تسهیل می کند. برای این پهپاد دو ملخ چرخان کوچک تر هم در زیر دم آن برای تسهیل حرکت در نظر گرفته شده است.

جثه کوچک این پهپاد حرکت آن در لابلای درختان جنگی و در میان ساختمان ها و سیم ها و حتی در لابلای شکاف کوهستان ها را ممکن می کند. این در حالی است که هلکوپترها قادر به چنین کاری نیستند.

این پهپاد قادر به حمل حداکثر ۴۴۰ کیلوگرم بار است و محیط داخلی آن به گونه ای طراحی شده که در آن واحد قادر به جابجایی دو انسان زخمی یا آسیب دیده و همین طور مقداری بار باشد.

کنترل این پهپاد از فاصله حداکثر ۸۰ کیلومتری ممکن بوده و در پروازهای آزمایشی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته حداکثر شش و نیم تن بار توسط آن جابجا شده است. زمان عرضه و قیمت نهایی این پهپاد مشخص نیست.

 

کدخبر: 383845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟