پرشتاب ترین خودروهای روی زمین+ فیلم
حجم ویدیو: 8.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10

این اتومبیل ها می توانند مسافت 305 متری مسابقه را در زمانی کمتر از چهار ثانیه طی نموده و به راحتی به سرعت های بالای 500 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.
مهندسی تصادف
این مسابقات به دلیل قدرت و شتاب فوق العاده بالای خودروهای حاضر در آن اکثرا با حوادث Accidents شدیدی همراه بوده و گاه اتومبیل ها تا رسیدن به خط پایان بسیاری از اجزای خود را از دست می دهند.

مهندسی تصادف
در یکی از جدی ترین و جالب ترین حوادت رخ داده در چند مدت اخیر، استیو تورنس (Steve Torrence) در راند دوم مسابقات AAA Texas NHRA FallNationals وقتی با سرعت 302 مایل (معادل 486 کیلومتر) در ساعت در حال حرکت در پیست بود، دچار سانحه شد.
آقای تورنس روز مسابقه را بسیار خوب آغاز کرد و به دلیل کسب امتیازهای بیشتر، پیشتاز محسوب می شد.
در راند دوم، این راننده در حال مسابقه با ریکی کرمپتون (Richie Crampton) بود که ناگهان یکی از تایرهای عقب ترکید و کنترل خودرو از دست وی خارج شد. پس از این اتفاق اتومبیل درگ تورنس به شدت به دیواره ها برخورد کرده و پس از طی مسافتی سرانجام از حرکت ایستاد.

مهندسی تصادف
البته این حادثه Incident بعد از عبور استیو از خط پایان و برنده شدن وی رخ داد. او توانست با ثبت زمان 3.72 ثانیه زودتر از رقیب خود از خط پایان عبور کند. خوشبختانه علی رغم برخوردهای شدید و آتش گرفتن خودرو، استیو هیچ صدمه جدی ندیده و بلافاصله بعد از تصادف، از کابین خارج شده و شروع به شادمانی کرد!

steve-torrence-unhurt-in-frightening-crash-in-second-round-at-dallas-0002
او در این باره گفته:
علت حادثه دقیقا همان چیزی بود که فکر می کردم. تایر سمت چپ منفجر شده و خودرو به آن سمت کشیده شد. من سعی کردم که با فرمان کنترل را در اختیار بگیرم، اما به دیوار برخورد نمودم. بعد از آن دیگر نقشی در هدایت خودرو نداشتم. هر کاری که می توانستم، انجام دادم؛ خوشبختانه ریکی با من برخوردی نداشت.
این حادثه و حوادثی از این دست به خوبی نشان می دهند که ورزش Sport های موتوری با وجود خطرات احتمالی زیاد تا چه حد ایمن بوده و توجه ویژه ای به حفاظت از جان رانندگان می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 321164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟