مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعضای عادل کشتکار جوان ۳۱ساله‌ای که به دنبال تصادف با موتورسیکلت دچار خونریزی مغزی و به دنبال آن مرگ مغزی شده بود با رضایت و ایثار خانواده‌اش اهدا شد.

علیرضا باقری افزود: عمل جراحی برداشت عضو سحرگاه امروز در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان انجام گرفت و دو کلیه، کبد و دریچه‌های قلب وی برداشته و برای پیوند به بیماران به بیمارستان بوعلی سینای شیراز فرستاده شد.

وی ادامه داد: این پنجمین برداشت عضو استان است که امسال صورت می‌گیرد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون، از ۱۰ بیمار مرگ مغزی که اعضایشان قابل اهدا بود،۶ خانواده به اهدای عضو عزیزشان رضایت دادند که پنج مورد به اهدا منجر شد.

باقری با قدردانی از خانواده‌هایی که با اهدا عضو عزیزشان نجات بخش زندگی دیگران می‌شوند، گفت: خانواده‌هایی که عزیزشان دچار مرگ مغزی می‌شود هر چه بتوانند به ما اعتماد کنند و رضایت به اهدای عضو دهند اندام‌های اهدا شده با کیفیت بهتری به فرد نیازمند پیوند زده می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون اعضای بدن ۵۴ بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به استان‌های دیگر ارسال شده است؛ البته تعدادی بیمار بوشهری هم داشته ایم که در بیمارستان‌های خارج از استان مرگ مغزی آن‌ها تائید و اعضای بدن آن‌ها اهدا شده است که با توجه به اینکه عمل برداشت عضو خارج از استان صورت گرفته آمار دقیقی از خانواده‌های اهدا کننده بوشهری در بیرون استان نداریم.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تا کنون در استان بوشهر ۴۹۱ نفر پیوند عضو دریافت کرده‌اند که ۴۴۵ نفر آن‌ها از بیمار مرگ مغزی عضو گرفته‌اند.

باقری تصریح کرد: ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست و در همین زمینه انجمن اهدای عضو بوشهر با هدف مددکاری خانواده‌های اهدا کننده و همچنین کمک به فرهنگ سازی اهدای عضو تاسیس شده و از مردم درخواست داریم با کمک‌های نقدی خودشان این انجمن را حمایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟