جدیدترین نقشه رنگ بندی کرونا در ایران اعلام شد / 301 شهر آبی، صفر شهر قرمز و نارنجی + فهرست وضعیت کرونایی تمام شهرها

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، به اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی شیوع کرونا در شهرهای مختلف ایران پرداخت. مطابق نقشه اعلام شده توسط این وزارتخانه، خوشبختانه بیشتر شهرهای کشور در وضعیت آبی کرونا قرار دارند و هیچ شهری در شرایط قرمز یا نارنجی نیست.

همچنین مطابق نقشه اعلام شده توسط وزارت بهداشت، از هفته گذشته تا کنون تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۵۳ به ۱۴۷ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۵ به ۳۰۱ شهر افزایش یافته است؛ به نحوی که هم اکنون ۰ شهر در وضعیت قرمز کرونا، ۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۴۷ شهر در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

البته با توجه به شیوع زیرگونه های جدید سویه امیکرون در برخی کشورهای جهان، نگرانی هایی مبنی بر احتمال وقوع یک پیک مجدد کرونا در ایران وجود دارد؛ بخصوص که فاصله زیادی از تزریق دُز دوم یا سوم واکسن کرونا یا ابتلای طبیعی ایرانیان به کووید19 می گذرد و بنابراین سطح ایمنی بسیاری از هموطنان در برابر این ویروس کاهش یافته است.

همچنین آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد بیش از نیمی از دریافت کنندگان دُز دوم واکسن کرونا، از دریافت دُز سوم خودداری کرده اند و روند تزریق دُز چهارم به کادر درمان، افراد بالای 70 سال و اشخاص دچار نقص ایمنی یا بیماری های زمینه ای به کندی پیش می رود. تمام این موارد به همراه کاهش چشمگیر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه به دلیل امیدواری به پایان یافتن کرونا در ایران، احتمال گسترش مجدد این ویروس را در کشورمان افزایش داده است.

بنابراین همچنان باید هوشیارانه به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق نوبت های تکمیلی واکسن کرونا در کشور پرداخت تا موفقیت های اخیر در مهار کرونا در ایران، همچنان تداوم داشته باشد.

در ادامه آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی در ایران و فهرست وضعیت شیوع کرونا در تمام شهرهای کشور را مشاهده می کنید.

نقشه کرونا در ایران

فهرست کرونا 1

فهرست کرونا 2

فهرست کرونا 3

فهرست کرونا 4

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟