چرا اورژانس دیگر واکسن کرونا نمی زند؟

تزریق عمومی واکسن کرونا یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با همه گیری این ویروس محسوب می شود. با توجه به ورود سویه امیکرون به ایران، مهمترین راهکار برای مقابله با این سویه، تزریق دُز سوم واکسن کرونا است. مسئولان بهداشتی کشور گفته اند که تزریق دُز سوم واکسن کرونا می تواند تا 75 درصد از ابتلا به سویه امیکرون جلوگیری کند. این در حالی است که متاسفانه روند تزریق عمومی دُز سوم واکسن کرونا در کشورمان به کندی پیش می رود؛ به نحوی که کمتر از 12 درصد ایرانیان بالای 12 سال دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر توقف تزریق عمومی عمومی واکسن کرونا توسط عوامل سازمان اورژانس کشور و جمع آوری پایگاه واکسیناسیون دایرشده توسط این سازمان در رسانه ها منتشر شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات این خبر توضیح داد: در ماه های اخیر در بازه زمانی خاصی تعداد واکسن های ورودی به کشور به شدت افزایش یافت و این در حالی بود که در آن زمان بسیاری از مردم ایران هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده بودند.

وی افزود: در آن شرایط بسیاری از مردم کشور به دلیل این که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، اضطراب داشتند و به همین دلیل، سازمان اورژانس کشور با توجه به توانایی پرسنل خود برای تزریق عمومی واکسن، بخشی از ماموریت واکسیناسیون عمومی را برعهده گرفت و بیش از 2 میلیون دُز واکسن کرونا را در مدت زمان کوتاهی به هموطنان تزریق کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در ادامه این روند، با توجه به این که تعداد مراکز واکسیناسیون در ایران به حدی رسید که پرسنل خود این مراکز می توانستند با سرعت مناسبی واکسیناسیون عمومی را انجام دهند، بنابراین دیگر نیازی نبود که سازمان اورژانس کشور حتما در واکسیناسیون عمومی کرونا به سایر بخش های وزارت بهداشت کمک کند.

خالدی تاکید کرد: در آن شرایط سازمان اورژانس کشور به این سمت حرکت کرد که بتواند مانند گذشته تمرکز خود را روی ارائه خدمات فوریت های پزشکی بگذارد و به همین دلیل، واکسیناسیون عمومی توسط عوامل اورژانس متوقف شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به این که سازمان اورژانس کشور یکی از بازوهای اولیه ارائه خدمات سلامت در تمام حوزه ها محسوب می شود، در صورتی که وزیر بهداشت سیاستی را در خصوص از سر گیری مجدد واکسیناسیون توسط اورژانس داشته باشند، ما هم این کار را با قدرت انجام خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان اورژانس کشور همواره با تمام قوا تلاش خواهد کرد تا مردم از خدمات بیشتری در حوزه سلامت بهره مند شوند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟