افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان  / واکسن نزده ها کرونا را دوباره به اوج می برند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کودکان 22 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند و وقتی که این ویروس وارد کشور ایالات متحده شد، کودکان کمتر از سه درصد به کرونا مبتلا می شدند. اما شیوع سویه های جدید کرونا که می تواند منجر به ابتلای کودکان به کرونا شود، باعث شده است که از زمان شیوع همه گیری در جهان تا کنون، بیش از 6.8 میلیون کودک در سطح جهان به کرونا مبتلا شوند.

موارد ابتلا به کرونا برای گروه های سنی مختلف در آمریکا در هفته های اخیر روند صعودی داشته، این در حالی است که بعد از موج تابستانه شیوع کرونا در آمریکا، در شرایطی که نرخ ابتلا به کرونا در آمریکا کاهش یافته بود، اکنون مجددا روند ابتلا به کرونا در آمریکا رو به صعود گذاشته است.

آنتونی فائوچی، مدیر موسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، گفته است که این مساله با توجه به این که هنوز میلیون ها نفر در این کشور واکسینه نشده اند، منجر به پایداری ویروس در جامعه می شود؛ اتفاقی که نه تنها خطرناک است، بلکه افرادی را که واکسینه نشده اند، آسیب پذیر می کند و به افرادی هم که واکسینه شده اند،

البته هنوز هم احتمال کمتری برای بستری شدن کودکان با کووید-19 در بیمارستان در مقایسه با بزرگسالان وجود دارد، اما در ایالت هایی که بستری شدن در بیمارستان را بر اساس سن گزارش می کنند، کودکان بین 1.7 تا 4.0 درصد از کسانی را تشکیل می دهند که برای کووید-19 نیاز به درمان در بیمارستان داشتند که در طول همه گیری نسبتاً ثابت باقی مانده است.

ضمن این که همچنان تنها درصد کمی از موارد کووید-19 کودک منجر به مرگ می شود. در آخرین گزارش AAP، شش ایالت از مرگ و میر کودکان در اثر کووید-19 خبر دادند. بر اساس این گزارش، در ایالت هایی که مرگ بر اساس سن را گزارش می کنند، 0.00٪ تا 0.25٪ از کل موارد کووید-19 کودک منجر به مرگ شده است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، از زمان شروع همه‌گیری، ۹۳۹ کودک بر اثر کووید-۱۹ در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند.

کودکان 5 ساله و بزرگتر اکنون واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند. مطالعه ای که توسط فایزر انجام شد نشان داد که اثربخشی واکسن این شرکت در برابر بیماری های علامت دار بیش از 90 درصد است. کودکان 5 تا 11 ساله که به تازگی واجد شرایط هستند، بیش از 42 درصد از افرادی را تشکیل می دهند که در دو هفته گذشته واکسن دریافت کرده اند. با این حال، کودکان به طور کلی هنوز کمترین واکسینه را در بین هر گروه سنی دارند.

البته نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داده است که دو سوم والدین می خواهند منتظر بمانند و ببینند که آیا برای واکسن زدن به کودکان خود باید صبر کنند یا خیر.

وضعیت کودکان ایران چگونه است؟

کرونا هر وضعیتی را در هر کجای دنیا آغاز کرد به زودی همه دنیا با همان شرایط مواجه شدند.  وقتی در یک نقطه جهان آمار مبتلایان به کرونا در بین سنین کودکان افزایش می یابد به حتم به زودی دیگر کشورها هم با شرایط مشابه مواجه خواهند شد و با توجه به آمار افرادی که در ایران واکسن نزده اند و بازگشایی مدارس میتوان پیش بینی کرد که به زودی آمار کودکان مبتلا به کرونا در ایران نیز افزایش خواهد یافت.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟