استرالیا واکسن کرونای چین را به تایید کرد

به گزارش رکنا به نقل از رادیو بین المللی چین، اداره کالاهای درمانی استرالیا در توصیه های خود پیرامون به رسمیت شناختن واکسن های کرونایی که کاربرد جهانی دارند اما در استرالیا تائید نشده اند، تاکید کرد که واکسن سینوواک چین میانگین اثربخشی ۶۴ درصدی خود در برابر عفونت های علامت دار ویروس کرونا و کارآمدی ۹۰ درصدی اش در برابر موارد بستری ناشی از ابتلا به این بیماری را نشان داده است.

گنجاندن این واکسن کرونا به عنوان یک واکسن تائید شده در استرالیا به این معناست که به محض بازگشایی مرزهای بین المللی استرالیا از نوامبر/آبان/، بیش از ۸۰ هزار دانشجوی بین المللی اهل چین مجاز به تحصیل در این کشور خواهند بود.

«کاتریونا جکسون» مدیر اجرایی دانشگاه های استرالیا می گوید: این یک خبر بدین معنا است که دانشجویان بین المللی می توانند با خیال راحت و سریع به استرالیا بازگردند و در عین حال به معنای یک گام اولیه بسیار مهم در احیای آموزش های بین المللی است که بیش از ۳۱ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک می کند.

با توجه به اینکه چین صدها میلیون دز واکسن کرونا را در اختیار کشورهای واقع در جنوب شرق آسیا قرار داده است، خبر تایید واکسن سینوواک چین در استرالیا به معنای آن است که مسافران بین المللی از جنوب شرق آسیا می توانند وارد استرالیا شوند.

انتظار می رود که مرزهای بین المللی استرالیا از نوامبر سال جاری میلادی /آبان/ و همزمان با تحقق ۸۰ درصدی واکسیناسیون ضد کرونا در این کشور، به صورت ایالتی باز شود.

منبع: ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟