محموله 143 تنی سرم دارویی وارد کشور شد + فیلم
حجم ویدیو: 4.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

یک محموله 143 تنی سرم دارویی وارد کشور شد. یک ماه پیش ایران دچار کمبود سرم دارویی شده بود. توقف تولید بزرگترین شرکت تولیدکننده سرم دارویی برای پنج ماه منجر به محدودیت سرم دارویی در کشور شده بود. اما رفته رفته با واردات محموله های مختلف سرم دارویی کمبود این قلم در ایران در حال برطرف شدن است.

به گزارش رکنا، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز ششم شهریور ماه از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بازدید کرد که در این بازدید، رئیس کل گمرک ایران و معاون فنی و گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در طول بازدید از بخش‌های مختلف گمرک، چون انبار‌های عمومی، سردخانه‌ها، انبار‌های کالا‌های متروکه و ... مورد بررسی و مشاهده قرار گرفت.

علاوه براین، در بخش دیگری از بازدید وزیر اقتصاد از فرودگاه امام خمینی، تریلی‌های حامل سرم دارویی که به تازگی وارد محوطه گمرک شده بودند نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در این زمینه، مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک - توضیح داد: تریلی‌های موردنظر حامل ۱۴۳ تن سرم از کشور ترکیه هستند که وارد شده‌اند و قرار است تا به وزرات بهداشت تحویل داده شوند.

وی افزود: یک برند دیگر از سرم دارویی در گمرک شهریار قرار دارد که استعلام آن از وزارت بهداشت کشور ترکیه گرفته شده است و فردا اجازه ترخیص و ورود آن محموله نیز داده می‌شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟