تست 3 دقیقه ای کرونا اختراع شد

شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 2019 تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است. با وجود کشف انواع واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هنوز درمان قطعی برای کرونا پیدا نشده است. اما تست های مختلفی هستند که می توانند ابتلای یک فرد به کرونا را تشخیص دهند. در این میان برخی پژوهشگران روش جدیدی را برای تست کرونا کشف کرده اند.

به گزارش رکنا، محققان در دانشگاه بیرمنگام می‌گویند نتایج این تست به اندازه تست‌های معمول پی‌سی‌آر و ال‌ای‌ام‌پی که امروزه استفاده می‌شود دقیق بوده و در همان حال سریع‌تر از آن‌ها هم هست.

در یک آزمایش همزمان نتایج تست پی‌سی‌آر ۴۲ دقیقه، نتایج تست ل‌ای‌ام‌پی ۱۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه و نتایج روش ابداعی ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه به طول انجامید که با اضافه کردن نمونه ویروسی بیشتر زمان آخری در نهایت به ۳ دقیقه رسید.

پروفسور اندرو بگس از دانشگاه بیرمنگام درباره این تست که «آرتی‌اف اکسپار» (RTF-EXPAR) نام دارد، گفت: «تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد نتیجه مثبت روش جدید ۸۹ درصد و نتیجه منفی آن ۹۳ درصد منطبق با نتیجه تست پی‌سی‌آر است.»

آقای بگس اضافه کرد: «این آزمایش بسیار ارزان‌تر از تست‌های آزمایشگاهی تمام می‌شود.»

پژوهشگران می‌گویند روش جدید به دلیل ساده بودن تجهیزات کمتری را می‌طلبد و می‌تواند در مکان‌های عمومی، پایانه‌های مسافربری قطار و فرودگاهی و همچنین محل‌های دورافتاده که دسترسی کمتری به آزمایشگاه‌های تست بالینی دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

محصول جدید مراحل ثبت اختراع را گذرانده است و انتظار می‌رود با یافتن پشتیبان مالی به صورت تجاری عرضه شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟