در خط تولید واکسن برکت چه می‌گذرد؟/ همه چیز در مورد حواشی تولید واکسن ایرانی کرونا
حجم ویدیو: 19.23M | مدت زمان ویدیو: 00:04:39

واکسن کرونا تولید داخل به نام برکت این روزها در سبد واکسیناسیون عمومی کشور قرار دارد و عده زیادی از این واکسن کرونا تزریق کرده اند. واکسن کرونا تولید ایران به نام برکت در هفته گذشته با حواشی مواجه شد. همه حواشی از خط تولید این واکسن کرونا و شرایط تولید آن نشات می گیرد. در گزارش زیر به شبهات موجود در خط تولید این واکسن کرونا ساخت ایران پاسخ داده شده است.

به گزارش رکنا، پس از پشت سر گذاشتن امواج سهمگین کرونا در سال گذشته و بدعهدی ساز و کار کوواکس و کشور‌های سازنده واکسن کرونا، سرانجام خبری در رسانه‌ها منتشر شد که بسیاری را نسبت به آینده واکسیناسیون کرونا در کشور دلگرم کرد؛ «تولید واکسن ایرانی کوو ایران برکت»

از همان روز‌ها، موج هجمه‌های رسانه‌های بیگانه آغاز شد و بسیاری از رسانه‌ها، به شیوه‌های مختلف تلاش کردند تا در شیپور تشکیک بدمند و ملت ایران را نسبت به این دستاورد بزرگ، ناامید کنند.

بسیاری از تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و در فاز سوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت، در حالی که تنها به ۲۰ هزار نفر برای ورود به مطالعه نیاز بود؛ بیش از ۱۰۰ هزار هموطن ایرانی داوطلب شدند تا به پیشبرد یک پروژه علمی در کشور و ریشه‌کنی کرونا، کمک کنند.

 با صدور مجوز مصرف اورژانسی واکسن برکت در خرداد ماه سال جاری و اضافه شدن این واکسن به سبد واکسیناسیون کشوری، استقبال از نخستین واکسن ایرانی کرونا به طور روزافزونی افزایش یافت، اما با گذشت زمان و عدم تحقق برخی وعده‌های داده شده، بازار شایعات در فضای مجازی داغ شد.

مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام در قالب نشست‌هایی به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌دادند و گاهی نیز حجم کار‌ها آن‌قدر زیاد بود که فرصتی برای مصاحبه کردن باقی نمی‌ماند.

بالاخره روز دوشنبه، ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰، به بهانه روز خبرنگار فرصتی فراهم شد که اصحاب رسانه گپ و گفتی صمیمانه با مسئولین کارخانه ساخت اولین واکسن ایرانی کرونا داشته باشند و در عین حال قرار شد که با توجه به دعوت از خبرنگاران و عکاسان خبری، بازدیدی از خط تولید جدید کارخانه که به‌زودی راه اندازی خواهد شد نیز بعمل بیاید.

 اولین ساختمانی که رنگ سفید دیوار‌های کناری‌اش توجه همه را جلب می‌کند، اولین خط تولیدی یا همان خط اصلی است که واکسن برکت در آن تولید می‌شود و حالا محصولش هر روز به دست مردم درنقاط مختلف کشور می‌رسد.

به دلیل آن‌که کشت ویروسی در محیط آزمایشگاهی در خط تولید اول و اصلی انجام می‌شود، ورود به این خط، با خطراتی همراه است و برای ورود باید تمام دستور العمل‌ها رعایت شود و امکان حضور همه اصحاب رسانه یکجا در این خط وجود ندارد به همین دلیل، تصمیم بر این است که بخبرنگاران ه خط دوم تولید واکسن برکت هدایت شوند که، هنوز از آن بهره‌برداری کامل نشده، اما تمام تجهیزاتش نصب شده است.

پس از این بازدید و انتشار تصاویر مربوط از این خط، انتقاداتی از رعایت نکات بهداشتی در فضای مجازی مطرح شد موضوعی که در این گزارش تلاش شده پاسخ شبهات داده شود./صداوسیما

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟