رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران: قدرت تکثیر کرونای دلتا 1000 برابر شده است

حدود یک ماه است که شیوع موج پنجم کرونا در کشور بر مبنای کرونای دلتا آغاز شده است. کرونای دلتا همان کرونای هندی است. کرونای دلتا بسیار خطرناکتر از کرونای انگلیسی و چینی است. قدرت انتشار کرونای دلتا 100 برابر و قدرت تکثیرشوندگی کرونای دلتا 1000 برابر است.

به گزارش رکنا، دکتر علیجان تبرائی‌، رئیس انجمن ویروس شناسی ایران در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه این ویروس هنوز ناشناخته است و داروی خاصی ندارد، اظهار داشت: قدرت انتشار سویه جدید ویروس که اکنون درگیر آن هستیم از سویه اولیه آن، ۱۰۰ برابر و قدرت تکثیرشوندگی آن، ۱۰۰۰ برابر بیشتر است.

وی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، به واکسن‌های موجود کرونا اشاره کرد و افزود: همه واکسن‌ها خوب هستند و از مرگ و میر، جلوگیری و شدت بیماری را کم می‌کنند و در این پیک جدید شاهدیم که آنها که واکسینه شدند، مصونیت بیشتری دارند.

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران به همه توصیه کرد هر واکسنی که در دسترس بود، حتماً بزنند و خاطرنشان کرد: آنها که مبتلا شدند و بهبود یافتند، تا دو ماه واکسن نزنند.

وی با بیان اینکه ابتلای کودکان به سویه جدید هم کمتر است مگر اینکه بیماری زمینه‌ای داشته باشند، گفت: مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟