چه چیز هایی بخوریم تا لاغر شویم؟

 

این افراد معمولاً با گرفتن رژیم‌های غذایی سخت و طاقت فرسا علاوه بر نابود کردن انگیزه خود، به سلامتی خود نیز آسیب می‌زنند. آیا برای کاهش وزن باید گروهی از مواد غذایی را حذف کنید؟ آیا لیستی از مواد غذایی برای لاغری وجود دارد؟ اگر قصد کاهش وزن دارید مطلب پیش رو را از دست ندهید.

چه مواد غذایی برای لاغری مفید هستند؟

قبل از هر چیز باید بدانید؛ اگر افزایش وزن و کاهش وزن در مدت کوتاهی اتفاق بیافتد. مطمئناً آسیب‌هایی را به بدن شما وارد خواهد کرد. بنابراین برای گرفتن یک رژیم غذایی استاندارد با کارشناسان مجموعۀ فیت کلاب در این حوزه مشورت نمایید تا بهترین رژیم غذایی را که مختص شما است، دریافت نمایید.

برای شروع نکات زیر را سر لوحۀ زندگی خود قرار دهید:

  • ورزش کردن را فراموش نکنید.
  • غذاهای پر کالری و مضر را به حداقل برسانید.
  • غذاهای رژیمی وسالم بخورید.
  • گول تبلیغات برای لاغری را نخورید.

از موارد زیر می‌توان به عنوان موادی که برای لاغری مفید هستند، استفاده کرد:

1 . میوه های تازه مصرف کنید

میوه‌ها یک میان وعدۀ مفید به حساب می‌آیند که می‌توانند قند خون، ویتامین‌های ضروری و همچنین آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن شما تأمین کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هیچ گاه میوه‌های خشک یا مربای میوه‌ها را جایگزین خام آن‌ها نکنید. زیرا این موارد قند بالایی داشته و مناسب استفاده برای افرادی که رژیم لاغری دارند نیست. همچنین میوه‌ها هیچ‌گاه نباید جایگزین وعده‌های اصلی غذایی شوند.

2. سبزیجات بهترین مواد غذایی که برای لاغری می شناسید

از سبزیجات به عنوان مواد غذایی فوق‌العاده موثر در رژیم‌های لاغری یاد می‌شود. زیرا دارای کالری پایین و فیبر بالا هستند. در نتیجه با مصرف آنها احساس سیری کاذب در شما ایجاد شده و حس گرسنگی از بین می‌رود.

3 . گوشت های سفید و کم چرب

بهتر است از گوشت مرغ و ماهی مانند ماهی سالمون به عنوان منبع پروتئینی خود استفاده کنید تا مصرف چربی‌های اشباع را به حداقل برسانید. پروتئن‌ها علاوه بر این که مادۀ بسیار مهمی در عضله سازی هستند، باعث کاهش اشتهای شما نیز می‌شوند.

4.غلات کامل

غلات کامل مانند جو و دانۀ گینوآ بهترین منبع دریافت کربوهیدارت مورد نیاز بدن هستند. همیشه بخاطر داشته باشید مصرف هیچ یک از مواد مغذی را برای خودتان منع نکنید. زیرا همۀ مواد مغذی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند.

5.حبوبات

حبوبات‌ بهترین منابع پروتئین‌های گیاهی هستند. زیرا علاوه بر داشتن پروتئین بالا، غنی از فیبر هستند که به احساس سیری و همچنین تداوم این حس کمک خواهند کرد. همۀ حبوبات مانند عدس، لوبیا و غیره می‌توانند در بعضی از وعده‌های غذایی جایگزین پروتئین‌های حیوانی شوند.

6. تخم مرغ

می‎توان از تخم مرغ به عنوان یک محصول طلایی برای ورزشکاران و افرادی که رژیم‌های غذایی دارند نام برد. زیرا علاوه بر مقرون به صرفه بودن آن نسبت به منابع پروتئینی دیگر، دارای پروتئین قابل توجهی نیز می‌باشد.

7. مغزها و آجیل

آجیل‌ها دارای روغن‌های گیاهی بوده و برای بدن بسیار مفید هستند. بنابراین مصرف مغزها را به عنوان یک میان وعده در رژیم غذایی خود بگنجانید. اما در مصرف آن‌ها زیاده روی نکنید، زیرا کالری مغزها به علت وجود چربی‌ در ترکیبات آنها، بالا است.

8. روغن های گیاهی غیر اشباع

مصرف روغن‌های گیاهی مانند زیتون، کنجد، کانولا و غیره می‌تواند علاوه بر کاهش وزن بر سلامت قلب و عروق نیز تأثیر گذار بوده و سبب کاهش کلسترول خون شود. تا جایی که ممکن است غذاهای خود را به صورت بخارپز و پخته مصرف کنید. زیرا کالری غذاهای سرخ شده به مراتب بیشتر از انواع غذاهای دیگر است. کالری‌ها در بحث کاهش وزن نقش مهمی دارند.

9. لبنیات و شیر

کلسیم؛ مانند آهن، منیزم و غیره جزء مواد معدنی مهم و ضروری برای بدن است که علاوه بر استحکام بخشیدن به اسکلت استخوانی بدن انسان، سبب افزایش سوخت و ساز بدن و عملکرد بهتر عضلات نیز می‌شود. اما بهتر است از شیرهایی با منشاء گیاهی مانند شیر نارگیل و شیر سویا به عنوان منبع کلسیم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از گروه لبنیات کم چرب میل نمایید تا مصرف چربی‌های اشباع برای شما به حداقل برسد.

10. مصرف آووکادو

به علت اهمیت بسیار بالای آووکادو از نظر ارزش غذایی، یک تیتر را به آن اختصاص داده‌ایم. آووکادو به علت داشتن چربی‌های مفید می‌تواند جزء مواد غذایی که برای برای لاغری موثر هستند به حساب بیاید. این میوه به جذب بهتر ویتامین‌های (A,D,K,E) کمک می‌کند.

عادات غذایی ناسالم

چگونه عادات غذایی ناسالم خود را ترک و غذاهای سالم مصرف کنیم؟

  • مصرف مواد غذایی سالم و داشتن یک رژیم غذایی که خبری از خوردن پیتزا در آن نیست، کار دشواری است. بنابراین وعده‌هایی را برای خود در نظر بگیرید که به جزء مصرف مواد غذایی برای لاغری، از غذا‌های دیگر نیز مصرف کنید. فقط توجه کنید که این کار را مدیریت کنید تا تبدیل به یک عادت همیشگی نشود.
  • از یک مربی یا مشاورۀ تغذیه کمک بگیرید، همراه داشتن یک متخصص در هر امری باعث می‌شود تلاش بیشتری داشته باشید.
  • اگر عادت به مصرف مواد غذایی ناسالم دارید سعی کنید کم کم آن را ترک نمایید. مثلاً یک مادۀ غذایی مضر را با یک مادۀ غذایی مفید و سالم جایگزین کنید.
  • از چاشنی‌های سالم مانند آبلیمو، سرکه بالزامیک و روغن زیتون به جای انواع سس‌ها استفاده کنید.
  • هیچ وقت یک مادۀ غذایی را حذف نکنید، برای مثال شاید با حذف کربوهیدرات‌ها بتوانید در مدت کوتاهی وزن زیادی کم کنید، اما به محض مصرف مجدد وزن شما سریع به حالت اول یا بیشتر از قبل برمی‌گردد؛ البته اگر آسیبی به بدنتان وارد نکرده باشد.
  • کار را با آماده کردن مواد غذایی که قصد مصرف آن‌ها را در طول هفته دارید، برای خودتان راحت کنید. مثلاً مواد صبحانه رژیمی هفتۀ  آیندۀ خود را در آخر هفتۀ قبل تهیه کرده و در یخچال نگه داری کنید.

مشاوره با کارشناسان تغذیۀ به شما این کمک را می‌کند تا انتخاب‌های بیشتری در مواد غذایی که برای لاغری مفید هستند داشته باشید. زیرا آن‌ها شما را با غذاها و روش‌های طبخ بیشتر و جدیدتری آشنا خواهند کرد.

صبحانه رژیمی

بررسی کلی

هیچ کس نمی‌تواند یک برنامۀ جادویی به شما ارائه دهد که در آن جواب پرسشِ، چه چیزهایی بخوریم تا لاغر شویم؟ یا لیستی از مواد غذایی برای لاغری آورده شده باشد که شما را در عرض مدت زمان کوتاهی به وزن ایده‌آل برساند. کارشناسان مجموعۀ فیت کلاب با داشتن دانش و تجربه کافی می‌توانند شما در این راه همراهی کنند تا بهترین نتیجه را بگیرید. بنابراین کافی است با مشاوران ما ارتباط گرفته و یک برنامۀ غذایی برای لاغری دریافت کنید بدون آن که دچار آسیب شوید.

 

کدخبر: 926539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟