گالوانیزه مقرون به صرفه در پیوان

 

همچنین ورق گالوانیزه از پرطرفدارترین مصالح فولادی محسوب می‌شود که به دلیل پوشش خاص خود دچار زنگ‌خوردگی نمی‌شود. همین امر سبب گردیده تا این ورق‌ها از محبوبیت خاصی در میان کشورها برخوردار باشند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول می‌توان به هزینه تولید بسیار پایین نسبت به سایر ورق‌های مقاوم در برابر خوردگی، جوشکاری بسیار آسان، هزینه پایین نگهداری و تعمیر، ظاهری براق و زیبا و در نهایت شکل و فرم‌گیری راحت اشاره کرد. نکته قابل توجه اینکه پدیده گالوانیزه در سال 1780 توسط دکتر لوئیجی گالوانی(ایتالیایی) کشف شد، اما پس از آن دانشمند مشهوری به نام السنادرو ولتا تحقیقات را در این مورد تکمیل کرد و نام گالوانیک را بر آن نهاد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت آرمان تجارت آرون(پیوان)؛ با توجه به اهمیت و تنوع در کاربرد، ورق گالوانیزه همواره مورد توجه کشورها بوده است. بزرگترین تولید‌کننده ورق گالوانیزه در جهان بدون شک چین محسوب می‌شود که طبق آمار تا سال 2016 بیش از 27 درصد سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده بود. بعد از آن، کره‌جنوبی با اختلافی فاحش در جایگاه دوم تولید ورق گالوانیزه ایستاده که سهمی حدود 10 درصد در بازارهای جهانی دارد. اگر بخواهیم کشور‌های تولید‌کننده ورق گالوانیزه در دو قاره آسیا و اروپا که مهمترین قاره‌ها در تولید این محصول هستند را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که در آسیا بدون شک کشورهای چین، کره‌جنوبی، امارات و هند و ایران به ترتیب بزرگترین کشورهای تولید‌کننده ورق گالوانیزه در آسیا هستند که تقریبا 50 درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارند که رقم بسیار بزرگی در مقایسه با کشورهای موجود در قاره‌های دیگر است. در قاره اروپا نیز به ترتیب کشورهای آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، ترکیه، انگلستان و فرانسه بزرگترین کشورها در جهت تولید ورق گالوانیزه محسوب می‌شوند که در مجموع تقریبا 7 میلیون تن ورق گالوانیزه در سال تولید می‌کنند.

ورق گالوانیزه

ایران به دلیل در اختیار داشتن منابع عظیم معدنی از دیرباز جزء تولیدکنندگان اصلی ورق گالوانیزه در آسیا و حتی جهان محسوب می‌شود. معتبرترین و بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان ورق گالوانیزه فولادی در بازار ایران 7 شرکت برتر هستند که ضمن تامین تقاضای داخل، برای حضور در بازارهای بین‌المللی نیز تلاش زیادی را انجام می‌دهند. در کشورهای پیشرفته صنعتی به منظور افزایش تولید و استفاده بهینه از معادن در امور تامین و توزیع نیز پیشرفت‌های قبال توجهی کرده‌اند، به نحوی که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، حمل محصولات و مقاطع فولادی را با سرعت و دقت بالایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. در این میان شرکت آرمان تجارت آرون(پیوان) نیز با در اختیار داشتن انباری حرفه‌ای  به مساحت 30 هزار متر و همچنین سوله‌ای مسقف به متراژ 5 هزار متر در کنار خدماتی مانند برش و فرمینگ به صورت تخصصی در تمامی مراحل، خریداران را همراهی می‌کنند. در واقع کارشناسان پیوان این قابلیت را داند که ورق گالوانیزه را به عنوان صاحب کالا در سایزهای مختلف در انواع برندهای معتبر بازار با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد.

تولید‌کنندگان ورق گالوانیزه فولادی

منبع: https://pivan.co

 

کدخبر: 889070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟