چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟

کشورهای کمی هستند که مهاجرپذیر نیستند و بیشتر کشورهای پیشرفته این روزها با تعیین شرایط و قوانین خاصی به تبعه کشورهای دیگر اجازه زندگی و پیشرفت در آنجا را می‌دهند. طبق آمار، حدود 22 درصد جمعیت کانادا در سال جاری مربوط به مهاجرانی است که در این کشور زندگی می‌کنند. از این موضوع می‌توان برداشت کرد که این کار امکان‌پذیر است و تنها کافی است روش مهاجرت به کانادا را بدانید.

از چه راهی به کانادا مهاجرت کنیم؟

دولت کانادا سیاست‌های نسبتاً آسان‌تری برای جذب مهاجر در پیش گرفته و این موضوع به نفع کسانی است که می‌خواهند در این کشور ساکن شوند. هر کس باتوجه‌به توانایی‌ها، هدف‌ها و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته، می‌تواند اقدام به مهاجرت کند.

ازاین‌رو راه برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند باز است و می‌توانند به‌واسطه یکی از 3 روش اصلی و مشخص شده از سمت مقامات این کشور، برای مهاجرت اقدام کنند.

  1. مهاجرت شغلی به کانادا

    مهاجرت شغلی به کانادا

این روزها اخذ ویزای شغلی کانادا بسیار رایج شده و هم‌وطنان زیادی هستند که توانسته‌اند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند. این کشور در سال‌های اخیر با کمبود نیروی کار چه در بخش‌های تخصصی و چه در بخش‌های عمومی مواجه شده و این موضوع باعث شده تا آغوش باز برای کسانی داشته باشد که قصد کار در این کشور را دارند.

مشاغل پزشکی و سلامت، مشاغل تولیدی، فناوری اطلاعات، حیطه کاری پزشکی و سلامت تنها بخشی از ردیف‌های شغلی هستند که کمبود نیروی کارشان در کانادا احساس می‌شود. دقت کنید که مهاجرت به کانادا از طریق ویزای شغلی هم قوانینی دارد که باید پیش از اقدام در موردشان بدانید:

  • سن زیر 40 سال

  • مدرک تحصیلی حداقل لیسانس

  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5

  • سابقه کار برای مدت حداقل 1 سال در حیطه کاری موردنظر

باتوجه‌به این موضوع اگر بتوانید همه شرایط عنوان‌شده را فراهم کنید و رزومه خوبی در زمینه کاری مورد نظرتان داشته باشید، دیگر نیازی نیست به راه‌های دیگر فکر کنید و پاسخ شما برای سؤال چگونه به کانادا مهاجرت کنیم همین ویزای شغلی خواهد بود.

  1. مهاجرت تحصیلی به کانادا

افراد زیادی هستند که برای تحصیلات پیشرفته حاضرند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. علاوه بر این مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین روش‌های پیش روی جوانان و نوجوانان است. به این موضوع اضافه کنیم که درنهایت و در صورت تمایل می‌توانید از این طریق اقامت دائم کانادا را هم بگیرید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا شاید کمی دشوار به نظر برسد، اما اگر هر مرحله را به‌دقت پشت سر بگذارید خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، کارهای مهاجرتتان تمام خواهد شد. به‌طورکلی مهاجرت تحصیلی به کانادا را می‌توان در 3 مرحله خلاصه کرد:

  • گرفتن پذیرش تحصیلی

  • گرفتن ویزای تحصیلی

  • گرفتن Study Permit

هرکدام از این سه مورد، نیازمند صرف زمان و البته تحقیق است؛ اما نکته مهم در این میان شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا خواهد بود. دریافت ویزای دانشجویی برای اینکه بتوانیم به کانادا مهاجرت کنیم تنها با آماده‌ کردن شروط زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

  • گرفتن پذیرش از دانشگاه یا مؤسسات معتبر این کشور

  • اثبات تمکن مالی برای مخارج زندگی و تحصیل

  • در دست‌ داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با توجه ‌به دانشگاه پذیرش‌شده

  • داشتن دلایل قابل‌ قبول برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و متقاعد کردن آفیسر

  1. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

هرچند که تعداد کسانی که از این طریق به کانادا مهاجرت کرده‌اند کم است، اما اخذ ویزا سرمایه‌گذاری کانادا را می‌توان یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها دانست. می‌توانید از طریق خوداشتغالی در زمینه‌های مختلف، خرید یک کسب‌وکار در کانادا، تأسیس یک شرکت یا شروع کردن یک استارتاپ این کار را انجام دهید.

هرکدام از این روش‌ها قوانین و شرایط مشخصی دارند و از طریق بعضی از آن‌ها می‌توانید در آینده اقامت دائم این کشور را بگیرید. به‌این‌ترتیب اگر شما هم سؤال چگونه به کانادا مهاجرت کنیم را دارید، یکی از پاسخ‌ها مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری خواهد بود. دقت کنید که برخی از روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شامل خانواده فرد نیز می‌شوند و دولت این کشور به تمام اعضای خانواده ویزا می‌دهد.

  1. مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

 

شاید تابه‌حال در مورد این روش چیزی نشنیده باشید، اما افراد زیادی هستند که از این طریق توانسته‌اند به کانادا مهاجرت کنند. یکی از پاسخ‌های سؤال چگونه به کانادا مهاجرت کنیم همین اکسپرس اینتری است که درواقع یک سیستم رتبه‌بندی برای مهاجران خواهد بود.

سن، میزان تحصیلات، مهارت‌ در زبان انگلیسی یا فرانسه، میزان انطباق‌پذیری، سابقه کار یا داشتن پیشنهاد شغلی از کسب‌وکاری در این کشور می‌تواند امتیاز شما را بالاتر ببرد. هرچه این امتیاز بالاتر باشد، بی‌شک احتمال اخذ اقامت شما هم بالاتر خواهد بود.

 

کدخبر: 819967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟