فاصله هوایی استانبول تا برلین

موقعیت جغرافیایی ترکیه بین دو قاره اروپا و آسیا شرایط ویژه‌ای برای این کشور ایجاد کرده است. فرهنگ، تاریخ و تقریبا می‌توان گفت همه چیز این کشور تحت‌تاثیر دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. ازطرفی استانبول به‌عنوان یک شهر مهم ترکیه که به‌نام دروازه اروپا شناخته می‌شود، مبدا و مقصد پروازهای بسیاری به کشورهای اروپایی‌ است.

 فقط با یکی دو ساعت پرواز می‌توانید به کشورهای اروپایی همسایه ترکیه سفر کنید. اما برای سفر از استانبول به برلین، پایتخت آلمان باید مسافتی نسبتا طولانی بین دو قاره بپیمایید. کشور آلمان درحد فاصل مرکز اروپا و شمال این قاره قرار گرفته و برلین تقریبا یکی از شمالی‌ترین استان‌های این کشور است.

چرا فاصله استانبول تا برلین اهمیت دارد؟

برخی از پروازهای تهران به برلین با یک توقف در استانبول انجام می‌شوند. گاهی برای سفر به این شهر باید ابتدا به استانبول پرواز کنید و از آنجا هم به مقصد آلمان و برلین پرواز داشته باشید. البته پرواز تهران برلین به‌صورت مستقیم هم انجام می‌شود اما تعداد این پروازها نسبت به پروازهای غیرمستقیم کم‌تر است. در پروازهای مستقیم تهران به برلین، حدودا پنج ساعت الی پنج ساعت و نیم در آسمان هستید (فاصله هوایی بین این دو شهر 3513 کیلومتر است). پرواز تهران برلین فقط دو بار در هفته از فرودگاه امام‌خمینی به فرودگاه شونفلد حرکت می‌کند.

فرودگاه شونفلد یک فرودگاه بین‌المللی نزدیکی شهر شونفلد جنوب برلین است. این فرودگاه نسبت‌به دیگر فرودگاه‌های برلین کوچک‌تر است؛ اما شرکت‌های هواپیمایی مختلفی از آن به‌عنوان قطب فرودگاهی استفاده می‌کنند. با اینکه این فرودگاه در 18 کیلومتری جنوب‌شرقی برلین قرار دارد و خارج شهر است، اما به‌دلیل دسترسی به انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی، برای رفت‌وآمد به آن هیچ مشکلی نخواهید داشت. با اینکه فرودگاه برلین تگل نسبت‌به این فرودگاه، بزرگ‌تر و پرترددتر است؛ اما شونفلد مقصد پروازهای تهران برلین به‌حساب می‌آید.

فرودگاه شونفلد دومین فرودگاه برلین است. اولین و مهم‌ترین فرودگاه این شهر، فرودگاه بین‌المللی برلین تگل است. این فرودگاه در سال بیش از 20 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و به‌عنوان چهارمین فرودگاه پرتردد و شلوغ آلمان شناخته می‌شود. این فرودگاه بزرگ مقصد اکثر پروازهای خارجی و داخلی است و قدمتی بالا حدود 100 سال دارد. فرودگاه برلین تگل را از مهم‌ترین بخش‌های شهر می‌دانند؛ چون بسیاری از پروازهای مرتبط با گردشگران، فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در این فرودگاه اتفاق می‌افتد.

پرواز تهران برلین

شاید به‌خاطر شرایط آب‌وهوا یا فروش بلیط، امکان پرواز تهران برلین به‌صورت مستقیم از فرودگاه امام‌خمینی به برلین برای شما فراهم نباشد. درچنین صورتی باید از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. فرودگاه‌های وین، کیف، دوحه، فرانکفورت و استانبول ازجمله فرودگاه‌هایی هستند که به‌صورت غیرمستقیم به برلین پرواز دارند. می‌توانید با توجه به مدت‌زمان توقف ایرلاین موردنظرتان را انتخاب کنید تا کم‌ترین معطلی را در فرودگاه موردنظر داشته باشید. استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای این توقف کوتاه است.

 چون با توجه به فاصله بین تهران تا استانبول (https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST ) شما فقط سه ساعت در پرواز هستید و پس از آن هم از استانبول تا برلین سه ساعت را روی آسمان به‌سر می‌برید. اگر با این توقف کوتاه مشکلی ندارید، بهتر است بدانید که بیشتر پروازهای غیرمستقیم مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. درصورتی‌که می‌توانید با این توقف کنار بیایید، بهتر است بلیط پروازهای غیرمستقیم را بخرید. در پروازهای اروپایی همراه‌داشتن ویزای شنگن هم موضوع مهمی است. درصورتی‌که شنگن نداشته باشید، نمی‌توانید بیش از یک‌بار در پرواز اروپایی‌تان توقف کنید.

22

پروازهای تهران به استانبول هم در دو فرودگاه بزرگ این شهر فرود می‌آیند. فرودگاه بین‌المللی آتاتورک و فرودگاه صبیحه گوکچن، دو قطب هواپیمایی شهر استانبول هستند که میزان تردد مسافران در آن‌ها بسیار زیاد است. پرواز شما متناسب با ایرلاینی که انتخاب کرده‌اید، در یکی از این دو فرودگاه می‌نشیند.

هواپیمایی آتا، ایران ایر، آسمان، ماهان، معراج، تابان و ایرلاینز در فرودگاه آتاتورک و پروازهای پگاسوس ایرلاینز و ترکیش ایرلاینز از فرودگاه امام‌خمینی حرکت کرده و در فرودگاه صبیحه گوکچن فرود می‌آیند. این نکته که هر پرواز چقدر طول می‌کشد، از این نظر اهمیت دارد که به‌راحتی بتوانید برای خودتان زمان‌بندی کنید و طبق برنامه سفر پیش بروید. پس پیش از سفر مدت‌زمان توقف در استانبول را هم بررسی کنید. بهتر است در این مدت‌زمان از فرودگاه خارج نشوید و در مکان‌های انتظار و استراحت فرودگاه برای سفر بعدی خودتان به مقصد برلین یا تهران آماده شوید.

این مطلب را هم بخوانید: خلاصه سفر هفت روزه به استانبول

برای خرید بلیط‌ پروازهای خارجی می‌توانید از اپلیکیشن و سایت‌های معتبر فروش بلیط استفاده کنید. با واردکردن زمان سفر، مبدا و مقصد و انتخاب کلاس پرواز اطلاعات لازم را به‌دست آورید. بیشتر این سایت‌ها نرخ خرید بلیط سفرهای خارجی را با قیمت لحظه‌ای ارز حساب می‌کنند. اگر نگاهی به تقویم قیمتی سایت بیندازید، می‌توانید با هزینه‌ای کم و مقرون‌به‌صرفه بلیط موردنظر را بخرید.

کدخبر: 790095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟