تست کرونا به چه روش‌هایی و چگونه انجام می‌شود؟

خوب است بدانید که تست کرونا در این بازه زمانی می‌تواند فرصتی خوب جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری داشته باشد و از طرفی منجرب به قطع زنجیره بیماری شود. توصیه متخصصین به افراد این است که اگر علائمی شبیه به علائم کرونا ویروس را در خود مشاهده می‌کنند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به قرنطینه خانگی اقدام کنند و انجام تست کرونا را جدی بگیرند.

مراکز خدمات آزمایشگاهی همچون هوم کا امروز آماده‌اند که منزل تست کرونا را برایتان انجام دهند. با اطلاع از شرایط تست کرونا در منزل در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانید تست انجام دهید و پاسخ آن را نیز در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

مزیت انجام تست کرونا داخل منزل این است که دقت بالاتری دارد و احتمال کاذب شدن پاسخ تست تقریبا صفر خواهد بود.

تست آنتی بادی

قبل از انجام تست کرونا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای انجام تست کرونا محدویتی وجود ندارد و همه می‌توانند این تست را انجام دهند. اگر می‌خواهید مراجعه حضوری داشته باشید لازم است پیش از انجام تست کرونا نکاتی را رعایت کنید که در این مورد حائزاهمیت هستند:

  • حتما از ماسک هنگام حضور در محل استفاده کنید، چون احتمالا هنوز نمیدانید مبتلا هستید یا نه و درضمن نباید جان سایرین را به خطر بیاندازید.
  • از ماندن در محلی که تجمع بالای انسانی دارد خودداری کنید.
  • اگر در منزل تست را انجام می‌دهید از پیش آماده حضور تکنسین آزمایشگاه باشید.
  • چنانچه تست کرونا PCR برای کودک یا بیمار بستری انجام می‌گیرد، لازم است کمی برای انجام تست به تکنسین کمک کنید چون این تست کمی ناراحت کننده است.
  • پس از انجام تست از منزل خارج نشوید تا زمان دریافت پاسخ تست.
  • در صورتی که تست مثبت بود و شرایط عمومی بدی نداشتید قرنطینه خانگی را شروع کنید.

تست کرونا

نحوه انجام تست کرونا چگونه است؟

ممکن است این سوال در ذهن شما هم بوجود آمده باشد که تست کرونا چگونه انجام می‌شود؟ در مراکز آزمایشگاهی تست کرونا به چند روش انجام می‌گیرد. تست آنتی بادی و تست کرونا PCR دو روش رایج تشخیص ابتلا به کووید 19 بشمار می‌روند. اما این دو از یکدیگر فرق دارند و خوب است بدانید که برای تشخیص قطعی به مبتلا بودن فرد پاسخ PCR پذیرفتی است.

اما اگر بخواهیم تست کرونا در منزل انجام دهیم به چه صورت خدمات دریافت می‌کنیم؟ انجام تست کرونا در منزل اولا ایمنی و دقت بیشتری دارد بنابراین توصیه متخصصین این است که تا حد امکان افراد از مراجعه به آزمایشگاه‌ها خودداری کنند و جهت حفظ سلامت خود و دیگران انجام تست کرونا در منزل را انتخاب کنند.

اگر تست کرونا در منزل انتخاب شما باشد، در گام نخست اصلا نیازی به مراجعه حضوری جهت رزرو نوبت نخواهد بود. اگر خدمت تست کرونا را از هوم کا بخواهید کافیست تماس بگیرید و یا اینکه با استفاده از آدرس سایت هوم کا نسبت به رزرو نوبت آنلاین اقدام فرمایید.

در مرحله بعد فرمی که شامل مشخصات فرد بیمار یا مشکوک به ابتلاست تکمیل خواهد شد و نوبت تست کرونا نهایی و ثبت می‌شود. در زمانی که فرد خواسته تکنسین آزمایشگاهی مرکز به منزل یا محل سکونت فرد فرستاده می‌شود. نمونه‌گیری در منزل انجام گرفته و نمونه به آزمایشگاه جهت تشخیص فرستاده می‌شود.

  • انجام تست آنتی بادی در منزل

اگر تست آنتی بادی انتخاب شما باشد، نخست لازم است بدانید که با استفاده از تست آنتی بادی شما نمی‌توانید متوجه شوید که در حال حاضر بیمار هستید. تست آنتی بادی زمانی توسط پزشک تجویز می‌شود که متخصص بخواهد از پیشینه یا سابقه ابتلا فرد به کرونا ویروس اطلاع پیدا کند.

بنابراین تست آنتی بادی نشان می‌دهد که شما در بدنتان پادتن ویروس کرونا را دارید یا خیر. در صورتی که یک تا سه ماه از زمان ابتلا و بهبودی شما گذشته باشد، آنتی بادی‌های ویروس کرونا در نمونه خون شما قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است که وجود آنتی بادی کرونا به این معنا نیست که شما در برابر جهش‌های بعدی بیماری مصونیت کامل دارید اما بدنتان تا حدودی ایمن‌تر شده است.

  • تست PCR در منزل

تست PCR قابل قبول‌ترین و دقیق‌ترین روش تشخیص ابتلای افراد به ویروس کروناست. این تست به صورت نمونه گیری همزمان از حلق و بینی انجام می‌گیرد. برای انجام این تست نیز شما دخالتی حین انجام تست ندارید و تکنسین آزمایشگاه خودش تست را انجام می‌دهد.

مامور انجام تست با استفاده از یک اپلیکاتور استریل و مخصوص مقداری از مخاط انتهای بینی و انتهای حلق را برمیدارد. سپس نمونه را به ظرف مخصوص انتقال داده و به آزمایشگاه میفرستد، جهت تشخیص. تست PCR در منزل نسبت به انجام همین تست در آزمایشگاه بسیار دقیق‌تر است چون احتمال ابتلا بعد از تست در آزمایشگاه نیز ازبین می‌رود.

تست pCR در منزل در ضمن برای کسانی که قصد سفر هوایی دارند نیز بسیار بهتر خواهد بود. چون نیازی نیست وارد محیط آلوده آزمایشگاه شوید و تست شما هم دقت بالاتری خواهد داشت.

تست پی سی آر

برای انجام تست کرونا از منزل خارج نشوید!

تست کرونا در منزل خدمتی تازه از مجموعه‌های خدمات درمانی و آزمایشگاهی همچون هوم‌کا می‌باشد. بستری که هوم‌کا جهت خدمات رسانی به هموطنان در هر منطقه از تهران و چند استان دیگر فراهم کرده می‌تواند نقش بزرگی در کاهش آمار ابتلا به کرونا ویروس داشته باشد. با استفاده از خدمات تست کرونا در منزل دیگر نیاز نیست نگران خروج از منزل در موج‌های شیوع بیماری باشید.

درصورت بروز علائم زیر بهتر است در اسرع وقت تست کرونا انجام دهید:

  • احساس گلو درد و سرفه خشک
  • آبریزش بینی و گرفتگی بینی
  • سردرد خفیف و شدید
  • نداشتن حس بویایی و چشایی
  • سرگیجه و احساس ضعف جسمانی
  • دل درد و استفراغ و اسهال
  • سوزش و خارش در چشم
  • تنگی نفس

به هر دلیلی اگر تونایی مراجعه آزمایشگاهی ندارید. مثلا بیمار بستری در منزل دارید، قصد سفر هوایی دارید و نمی‌خواهید ریسک مبتلا شدن در مراکز درمانی و آزمایشگاهی آلوده را بپذیرید و ... می‌توانید تست کرونا در منزل را انتخاب کنید. به منظور رزرو نوبت می‌توانید به صورت آنلاین از طریق سایت هوم‌کا به ادرس https://www.homeca.ir/ اقدام کنید و یا اینکه از شماره 02191025595 استفاده نمایید و باکارشناسان هوم‌کا در ارتباط باشید.

 

کدخبر: 720757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟