GSS-K715S

خرید لوازم‌خانگی هم از این قاعده مستثنا نیست. همه‌ی ما هنگام خرید هر محصولی همانند یخچال و فریزر با انواع برندها، قیمت‌ها و مدل‌های بسیار متنوع در بازار مواجه می‌شویم که قدرت تصمیم‌گیری را برای همه ما دشوار می‌کند. اما برای حل این مشکل یک راهکار بسیار ساده وجود دارد.

این راهکار کاربردی و بی هزینه این است که یک ساعت به خود وقت بدهید و هر آنچه از یخچال‌فریزر انتظار دارید را برای خود بنویسید و حداقل و حداکثر مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید را هم بنویسید. با این کار شما دایره‌ی انتخاب‌های خود را کوچک‌تر می‌کنید و خیلی سریع و راحت‌تر می‌توانید یخچال دلخواهتان را پیدا و خریداری کنید. خوشبختانه بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی برندهای مختلف، علاوه بر مشخصات و امکانات محصولاتشان، برچسب قیمت هم دارند و این اطلاعات به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک می‌کند.

GRF-K516S

البته، این پایان کار نیست و باز بعدازاین کار هم یک مانع دیگر سر راه قرار دارد. چه مانعی؟ اینکه ممکن است شما از امکانات و ویژگی‌های یخچال‌فریزرهای مدرن و جدید مطلع نباشید و درنتیجه آن را در لیست خود نگنجانید. حالا چاره چیست؟ اینکه پیش از جست‌وجو، مطالعه کنید. اگر مشغله‌ی کاری وزندگی شما زیاد است و فرصت ندارید مقاله‌های متنوعی در وب‌سایت‌های مختلف بخوانید، جای نگرانی نیست. ما در این راهنمای خرید هر آنچه نیاز است در مورد امکانات و ویژگی‌های انواع یخچال فریزرها بدانید را برایتان نوشته‌ایم تا با خواندن آن‌ها پیش‌زمینه‌ی فکری برای تهیه‌ی لیست اولویت‌های خود داشته باشید.

اندازه یخچال فریزر

بدون شک اولین فاکتوری که باید مدنظر داشته باشید، اندازه‌ی دستگاه است. ابعاد یخچال بر اساس اندازه‌ی آشپزخانه شما تعیین می‌شود. وقتی آشپزخانه‌ی باریک و کوچکی دارید، مسلماً چندان منطقی نیست که سراغ یخچال‌های ساید بای ساید یا درب فرانسوی بروید. ولی اگر محدودیت فضا ندارید، دستتان برای انتخاب باز است و می‌توانید تمرکز خود را روی فاکتورهای دیگر بگذارید.

پیش از خرید باید بدانید که یخچال فریزر علاوه بر طول و عرض، عمق هم دارد. یعنی باید اندازه‌ی هر سه بُعد را در نظر بگیرید و سپس مدل‌های متناسب را فیلتر و انتخاب کنید. همچنین به فضای کافی برای باز شدن درب یخچال هم توجه کنید. در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانتی‌متر فضا برای گردش لولاها باید در نظر بگیرید. خوب است اندازه‌ی ورودی را هم مدنظر داشته باشید تا حمل‌ونقل یخچال و نصب آن با مشکل مواجه نشود.

برای این‌که ایده‌ای کلی در مورد ابعاد انواع یخچال‌ها در ذهن داشته باشید در زیر اندازه‌های حدودی را برایتان نوشته‌ایم. اما باید توجه داشته باشید که ممکن است این ابعاد در برندهای مختلف متفاوت باشد.

  • یخچال‌های فریزر بالا: ارتفاعشان بین 145 تا 185 سانتی‌متر متغیر است. عرض این یخچال‌ها بین 60 تا 80 سانتی‌متر و عمقشان عموماً بین 60 تا 85 سانتی‌متر است.
  • یخچال‌های فریزر پایین: ارتفاعشان بین 165 تا 185 سانتی‌متر متغیر است. عرض این یخچال‌ها بین 75 تا 90 سانتی‌متر و عمقشان عموماً بین 75 تا 85 سانتی‌متر است.
  • یخچال ساید بای ساید: ارتفاعشان بین 170 تا 185 سانتی‌متر متغیر است. عرض این یخچال‌ها بین 80 تا 95 سانتی‌متر و عمقشان عموماً بین 80 تا 90 سانتی‌متر است.GSS-K717S

 

ظرفیت یخچال فریزر

از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید یخچال توجه به ظرفیت آن است. ظرفیت این دستگاه نیز کاملاً شخصی است و بر اساس تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف آن‌ها تعیین می‌شود. گاهی ممکن است یک یخچال 20 فوتی برای یک خانواده‌ی چهار نفره کافی و مناسب باشد. اما اگر میزان مصرف مواد غذایی همین خانواده‌ی 4 نفره زیاد باشد و دائم در حال خرید باشند، لازم است اندازه‌ی بزرگی‌تری برای خود در نظر بگیرند تا پاسخگوی نیازهایشان باشد.

برای اینکه یک دیدگاه کلی در مورد مدل‌های یخچال فریزر و فضای داخلی آن‌ها داشته باشید در زیر به‌طور خلاصه برایتان توضیح داده‌ایم:

  • یخچال فریزر بالا بین 14 تا 24 فوت مکعب گنجایش دارد
  • یخچال فریزر پائین بین 19 تا 25 فوت مکعب گنجایش دارد
  • یخچال درب فرانسوی بین 18 تا 32 فوت مکعب گنجایش دارد
  • یخچال ساید بای ساید بین 20 تا 29 فوت مکعب گنجایش دارد
  • یخچال دوقلو بین 32 تا 41 فوت مکعب گنجایش دارد
  • یخچال کامپکت بین 10 تا 12 فوت مکعب گنجایش دارد

البته این ظرفیت‌ها ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد. به‌طور مثال یخچال فریزر ساید بای ساید جی‌پلاس 555 لیتر گنجایش دارند این در حالی است که یخچال بالا فریزر همین برند ایرانی 548 لیتر گنجایش دارد؛ بنابراین حتماً پیش از خرید ظرفیت‌های برند موردنظرتان را بررسی کنید و ببنید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

یخچال مناسب برای یک خانواده 4 نفره عموماً بین 18 تا 33 فوت است. برای خانواده‌های پرجمعیت یخچال باید «حداقل» 18 فوت (۸۰۰ لیتری) باشد. چون حدود 50 درصد فضای یخچال به فریزر اختصاص داده‌شده درنتیجه حتی یخچال 18 فوت نیز برای خانواده‌های 5 نفره ممکن است کوچک باشد.

 

GRF-K518S

موتور یخچال فریزر

 

موتور قلب تپنده‌ی وسایل برقی است؛ بنابراین اگر موتور یخچال موردنظر کیفیت و کارایی لازم را نداشته باشد در آینده متحمل ضررهای زیادی خواهید شد.

برای اینکه خرید درستی داشته باشید توصیه می‌کنیم حتماً از برندهای معتبر و از نمایندگی‌های مجاز یخچال موردنظر خود را بخرید. دیگر مزیت خرید از برندهای معتبر این است که می‌توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصول نیز بهره‌مند شوید. تمامی یخچال فریزرهای برند ایرانی جی‌پلاس دارای گارانتی 5 ساله موتور و گارانتی 24 ماهه گلدیران هستند. بعلاوه، حمل و نصب این محصولات در مناطق تحت پوشش، به صورت کاملاً رایگان و توسط شرکت گلدیران انجام می‌شود.

امکانات و قابلیت‌های یخچال فریزر

برای خرید هر مدل یخچال از هر برندی بهتر است به طبقه‌ها، کشوها، محفظه‌ها و امکانات فضای داخلی آن‌هم توجه کنید. خوب است که دستگاه امکاناتی همچون کمپرسور هوشمند اینورتر ، سیستم گردش هوای چندگانه، محفظه‌های مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات و حتی نمایشگر داشته باشد. چون مثلاً سیستم گردش هوای چندگانه که در بیشتر مدل‌های یخچال‌های جی‌پلاس وجود دارد کمک می‌کند تا تمام قسمت‌های داخل یخچال به‌طور یکدست سرد شود.

قابلیت تنظیم دما برای بخش فریزر نیز اهمیت دارد چون برایمان پیش می‌آید که می‌خواهیم درزمانی بسیار کوتاه، ماده غذایی یا نوشیدنی خود را منجمد کنیم. در چنین شرایطی، اگر یخچال قابلیت تنظیم دما داشته باشد خیلی راحت می‌توانیم مثلاً آب یخ را در کوتاه‌ترین زمان در اختیار داشته باشیم.

کلام آخر

در این راهنمای خرید توضیح داده‌ایم که اندازه، فضای آشپزخانه، امکانات داخلی یخچال فریزر، ظرفیت و موتور این دستگاه تا چه اندازه مهم است؛ اما در کنار تمام این موارد، دو فاکتور اصلی دیگر برای خرید وجود دارد که بهتر است در زمان خرید مدنظر داشته باشید: قیمت و گارانتی.

بدون شک همه‌ی ما دوست داریم با کمترین هزینه، بهترین محصول را خریداری کنیم. شاید تا چند سال پیش این حرف بیشتر شبیه خنده بود؛ اما خوشبختانه فضای رقابتی بازار لوازم‌خانگی در سال‌های اخیر این غیرممکن را به ممکن تبدیل کرده است. ما اکنون در بازار ایران برند خوشنام ایرانی جی‌پلاس راداریم که محصولات باکیفیت خود را تحت گارانتی گلدیران روانه بازار می‌کند و بسیار مورد استقبال مشتری‌ها قرارگرفته است. جی‌پلاس یخچال‌فریزرهای ساید بای ساید، دوقلو، فریزر بالا و فریزر پایین خود را در رنگ‌های متنوع، با امکانات مدرن، طراحی ارگونومیک و با منصفانه‌ترین قیمت عرضه می‌کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات به فروشگاه اینترنتی گلدیران‌پلاس سر بزنید.

کدخبر: 713030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟