بزرگ ترین خرید بیت‌کوین در جهان

به گزارش رکنا، این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۹هزار و ۴۵۲ بیت‌کوین اضافی با متوسط ​​قیمت ۵۲ هزار و ۴۷۵ دلار خریداری کرده است.
این خرید، میزان دارایی کل شرکت را به ۹۰هزار و ۵۳۱ بیت‌کوین می‌رساند که در مجموع با قیمت متوسط ۲۳ هزار و ۹۸۵ دلار برای هر بیت‌کوین خریداری شده‌ است. این بدان معنا است که مایکرواستراتژی سرمایه‌گذاری خود در بیت‌کوین را بیش از دو برابر کرده است. در حال حاضر ارزش دارایی‌های بیت‌کوینی این شرکت بیش از نیمی از ارزش ۷/۸۴ میلیارد دلاری آن را تشکیل می‌دهد.
پس از رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۵۸ هزار دلار در روز یکشنبه گذشته (۲۱ فوریه)، ارزش آن اینک به حدود ۵۰ هزار دلار سقوط کرده است. با این حال، مایکل سی‌لور، مدیر عامل این شرکت، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین طی سال‌های آینده ممکن است ۱۰ برابر شود.
آقای سی‌لور گفت که آخرین سرمایه‌گذاری این شرکت در بیت‌کوین بخشی از استراتژی دوگانه این شرکت برای رشد تجارت نرم‌افزار و در عین حال «خرید و نگهداری بیت‌کوین»، در انتظار رشد درازمدت ارزش آن است.
وی گفت: «شرکت در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار بیت‌کوین در اختیار دارد. ما بر این باوریم که بیت‌کوین به عنوان رایجترین ارز رمزنگاری ‌شده در جهان می‌تواند به عنوان یک ذخیره با ارزش و قابل ‌اعتماد عمل کند. ما همچنان استراتژی خود برای خرید بیت‌کوین با پول نقد اضافی را دنبال خواهیم کرد و ممکن است هر از چند گاهی، تحت شرایط بازار، اوراق قرضه یا سهام منتشر کنیم تا با عواید آن، بیت‌کوین بیشتری بخریم.»
آقای سی‌لور قبل از اعلام آخرین سرمایه‌گذاری شرکت خود در بیت‌کوین، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته بود که معتقد است که سقف بازار بیت‌کوین به ۱۰۰ تریلیون دلار یعنی ۱۰ برابر ارزش کل طلاهای جهان، افزایش می‌یابد.
در حال حاضر ارزش کل بازار بیت‌کوین کمتر از یک تریلیون دلار است. مارس گذشته، ارزش کل بیت‌کوین‌های جهان زیر ۱۰۰ میلیارد دلار بود.
وی گفت: «بیت کوین جای طلا را خواهد گرفت و بازار آن را تصاحب خواهد کرد. هنگامی که ارزش بازار بیت‌کوین به ۱۰ تریلیون دلار برسد، نوسانات آن به طور چشمگیری کمتر خواهد شد. همان‌طور که به سمت ۱۰۰ تریلیون دلار می‌رود ، شما خواهید دید که نرخ رشد کاهش می‌یابد، نوسانات کم می‌شود و این موضوع به کل سیستم مالی قرن ۲۱ ثبات خواهد بخشید.»
اعلامیه مایکرو استراتژی کمتر از سه هفته پس از آن منتشر شده است که تسلا اعلام کرد که ۱/۵ میلیارد دلار از دارایی‌های نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کرده است.
قبل از انتشار اعلامیه این سازنده اتومبیل‌های برقی، آقای سی‌لور به ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، درباره نحوه خرید این مقدار زیاد بیت کوین مشاوره‌ را داده بود.
آقای سی‌لور در یک مکالمه عمومی در توییتر گفته بود که این سرمایه‌گذاری برای سهامداران تسلا «۱۰۰ میلیارد دلار» منفعت خواهد داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟