درخواست عحیب ایرلاین ها از رئیس جمهور / کرونا بازار ایرلاین ها را رونق داد

به گزارش رکنا، اواخر آبان‌ماه امسال سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش 10 درصدی قیمت بلیط پروازهای داخلی با مجوز شورای‌عالی هواپیمایی خبر داد و اعلام کرد:‌ عصر امروز (24 آبان) جلسه شورای‌عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصاد، خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، مدیرعامل ایران‌ایر و نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی برگزار شد.

در این جلسه، نماینده شرکت‌های هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط این شرکتها با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین به‌دلیل گسترش ویروس کرونا ، الزام به رعایت پذیرش حداکثر 60درصدی مسافر در پروازهای داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ارائه کرد. در ادامه گزارشی از وضعیت مالی شرکتهای هواپیمایی و همچنین بهای تمام‌شده هر ساعت‌صندلی برای پروازهای داخلی نیز ارایه شد. در پایان جلسه با تأیید اعضا مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام‌شده توسط انجمن شرکتهای هواپیمایی در خرداد ماه 1399 به‌میزان 10 درصد افزایش یابد. همچنین مقرر شد محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکتها از جدول فوق حذف شود و هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین‌شده نیست.

افزایش بلیط هواپیما و دریافت وام به ایرلاین ها در ایام کرونا

اوایل امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم استفاده مردم از حمل‌ونقل هوایی با هدف حمایت از شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما 30 درصد افزایش یافته بود.

در این شرایط که حدود 50 روز از افزایش 10 درصدی قیمت بلیت و همچنین دریافت وام از سوی ایرلاین‌ها می‌گذرد که انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار لغو استفاده 60 درصدی از ظرفیت هواپیماها در پروازهای داخلی شده‌اند. طی ماه‌های اخیر قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی همزمان با کاهش ظرفیت پروازی به 60 درصد، تقریبا دو برابر شده است. مشخص نیست با توجه به چراغ سبز دولت به ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت و دریافت یارانه‌های متعدد از جمله سوخت، چگونه شرکت‌های هواپیمایی از وضعیت خود گلایه دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟